Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!
 

Författare Ämne: Avsmak  (läst 14586 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Mike

  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 2498
  • Karma +3/-2
  • Panasonic LZ25
SV: Avsmak
« Svar #30 skrivet: 08 maj 2013, 21:34:36 »
Jag har nog tyvärr varit lite överilad någon gång jag också med ordval.
Jag brukar ifrågasätta när något skrivs som är uppenbart felaktigt, detta för att inte förleda de som är nya eller inte kan så mycket.
Det har nog lett till att jag upplevs som negativ i vissa fall.

Min syn pÃ¥ stavning etc är för övrigt som sÃ¥dan att jag tycker det viktigaste är vilken kunskap personen har, sÃ¥ länge jag förstÃ¥r bryr jag mig inte om stavning. Jag tar hellre rÃ¥d av en mÃ¥ngmiljonär i trasiga jeans gällande ekonomiska frÃ¥gor än en nybörjare i dyraste kostymen, lite samma sak om ni förstÃ¥r  ;)

Utloggad GDS-Jan

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 3965
  • Karma +10/-7
SV: Avsmak
« Svar #31 skrivet: 08 maj 2013, 22:52:29 »
Ok, jag fattar.
Jag är alldeles för impulsiv för forumet.

Jag skall medicinera det med att posta mindre antal inlägg.
Bor i 180m2 2-plan villa+hel källare i Bergslagen. Värmer huset med en NIBE-F600P FLVP och en egenkonstruerad 4m2 Luftsolfångare. Snart en F1145-6.

Inloggad Rickard

  • Rickard
  • Administratör
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: PiteÃ¥
  • Antal inlägg: 34900
  • Karma +55/-44
  • Kön: Man
  • Ägare av forumet
SV: Avsmak
« Svar #32 skrivet: 09 maj 2013, 08:08:16 »
Ok, jag fattar.
Jag är alldeles för impulsiv för forumet.

Jag skall medicinera det med att posta mindre antal inlägg.
Än en gång, att inte bli utsedd till guldmedlem innebär absolut inte att man är oönskad, det är helt fel sätt att se på saken.
Det har radats upp olika möjliga skäl till hur jag gör mina bedömningar, och inget är fel.
Som de flesta säkert förstår kommer jag aldrig att förklara exakt varför den ena eller andra får denna status, eller inte får den, men det är alltid flera sammanlänkade orsaker som leder fram till mitt beslut, både åt ena och andra hållet.
Att vara för impulsiv kan vara negativt, men det behöver inte därför diskvalificera någon från guldmedlemsstatus om det som skrivs inte sårar/kränker andra.
Kritik kan framföras på många olika sätt, och konstruktiv kritik är väl kanske det som kännetecknar detta forum mer än annat.
Förmågan att framföra motsatta uppfattningar som konstruktiv kritik på ett sätt som inte förminskar eller sårar andra är alltså ett av skälen som jag väger in när jag väljer ut vilka som är guldmedlemmar.
Jag visste redan när jag införde denna medlemsgrupp att det skulle riskera att göra folk missnöjda, min förhoppning är dock att det inte skall påverka forumet negativt, utan tvärt om, att folk skall försöka se hur guldmedlemmarna uppträder i forumet och bli mera lika i sitt sätt att uppträda och uttrycka sig, det är inte bara kunskap, eller hur man uppför sig som spelar in, det är en mängd olika små nyanser som gör att jag väljer ut ett mindre antal medlemmar till denna grupp.

För gäster/besökare/nya medlemmar anser jag att guldmedlemsstatusen skall ses som ett kvalitetsbevis för att personen som har denna stämpel som regel inte är helt fel ute med sina råd/synpunkter.
« Senast ändrad: 09 maj 2013, 08:21:45 av Rickard »
Webbshop för energisparare: www.energibutiken.se
Till forumets kostnadsfria Offerttjänst: https://www.energioffert.se
Min loggade anläggning: https://e-logger.se/pub?rmarklund
Mina andra forum: www.poolforum.se och: www.atvforum.se
Konverterat från direktverkande elradiatorer till vattenburet och värmepump 2003. Hus: Älvsbyhus -75, Ort PITEÅ, uppvärmd yta ca 170 m2. Värmepump Nibe 1255-12, 500 meter ytjord-kollektor i en slinga, 14 st Korado radiatorer,2-rörs vattenburet system. Utomhuspool 4 X 8 meter som värms med värmepump till ca 32 grader under maj-sept.
38 stycken solceller, Hanersun TCP18-54HB415W, Total teoretisk effekt 15770 W.
Invertern är en Hybrid från Growatt på 15 kW, och batterierna är Growatt APX HV Battery 15 kW, Power Module APX 98020-P1/APX 98034-P2
Yrke: Egen företagare, bakgrund: Systemtekniker med inriktning mot styr/regler. 3 års yrkesutbildning + diverse internutbildningar, 20 års yrkeserfarenhet.
Allt om mig: http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=5196.msg48236#msg48236

Utloggad BigGitt

  • Jag kan nästan inget om värmepumpar. Kolla alla mina tips!
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Sjöbo 27500
  • Antal inlägg: 1817
  • Karma +17/-26
  • Kön: Man
  • SkÃ¥ne, Sjöbo
SV: Avsmak
« Svar #33 skrivet: 09 maj 2013, 08:31:19 »
Rickard.

I så fall vill jag ha en stående nollställare av min räknare av antalet inlägg till 0!
Folk som kommer in kan tro att jag kan något om värmepumpar. Och det är helt fel!
Jag är värdelös på att köra bil!

Glöm inte att jag är amatör.

Utloggad Smurfen.

  • Har pÃ¥ nÃ¥tt sätt blivit
  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 19108
  • Karma +15/-13
SV: Avsmak
« Svar #34 skrivet: 09 maj 2013, 08:37:13 »
Tycker också att räknaren kan lura användare jag har skrivit massor med inlägg för att jag har haft många frågor som jag nu har fått svar på tummenupp men har inte så höga kunskaper som en ny användare kan luras tro när man ser antal inlägg.
Nibe 1245 8kw kopplad mot Hpd acktankar/arbetstankar med förvärmnings slinga för vv tillsammans med vedpanna. Stibel eltron återvinnings aggregat typ Flm som värmer 180 meters borra.

Inloggad Rickard

  • Rickard
  • Administratör
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: PiteÃ¥
  • Antal inlägg: 34900
  • Karma +55/-44
  • Kön: Man
  • Ägare av forumet
SV: Avsmak
« Svar #35 skrivet: 09 maj 2013, 08:48:42 »
BigGitt, du uttalar dig väl sällan eller aldrig tvärsäkert om värmepumpar, det finns alltså ingen/liten risk att du skulle lura i någon "okunskap" genom dina inlägg i forumet, och ingen kan vara medlem i detta forum utan att över tid snappa upp en massa kunskap från andra.
De allra flesta kunniga medlemmarna i detta forum har troligen aldrig arbetat i värmepumpsbranschen, utan är mer av typen analyserande engagerade personer med en stark drift att lära nytt och hjälpa andra.

Smurfen, Samma sak gäller dig.

Ett forum som detta, som är så aktivt, och med så många medlemmar, gör att alla eventuella "felråd" som någon ger omedelbart kommer att ifrågasättas av andra, jag ser inte att det finns någon som helst anledning att införa någon automatisk nollställning av inläggsräknaren.
Webbshop för energisparare: www.energibutiken.se
Till forumets kostnadsfria Offerttjänst: https://www.energioffert.se
Min loggade anläggning: https://e-logger.se/pub?rmarklund
Mina andra forum: www.poolforum.se och: www.atvforum.se
Konverterat från direktverkande elradiatorer till vattenburet och värmepump 2003. Hus: Älvsbyhus -75, Ort PITEÅ, uppvärmd yta ca 170 m2. Värmepump Nibe 1255-12, 500 meter ytjord-kollektor i en slinga, 14 st Korado radiatorer,2-rörs vattenburet system. Utomhuspool 4 X 8 meter som värms med värmepump till ca 32 grader under maj-sept.
38 stycken solceller, Hanersun TCP18-54HB415W, Total teoretisk effekt 15770 W.
Invertern är en Hybrid från Growatt på 15 kW, och batterierna är Growatt APX HV Battery 15 kW, Power Module APX 98020-P1/APX 98034-P2
Yrke: Egen företagare, bakgrund: Systemtekniker med inriktning mot styr/regler. 3 års yrkesutbildning + diverse internutbildningar, 20 års yrkeserfarenhet.
Allt om mig: http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=5196.msg48236#msg48236

Utloggad Legless

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 238
  • Karma +0/-0
SV: Avsmak
« Svar #36 skrivet: 09 maj 2013, 09:33:20 »
Hmm.. Jag skulle kunna tänka mig att vara lädermedlem. Eller varfor inte gummi- och lädermedlem?   Ajabaja :-*

Passa dig, Purjo! Då har vi snart Jonas och Mark här på forumet och vi vet ju vad de är bra på. Ja, inte är det värmepumpar!

Utloggad "joka"

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 2126
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
SV: Avsmak
« Svar #37 skrivet: 09 maj 2013, 11:45:42 »
Ok, jag fattar.
Jag är alldeles för impulsiv för forumet.

Jag skall medicinera det med att posta mindre antal inlägg.

Ja ibland är du impulsiv och det tror jag du själv vet om  ;)
Men jag tycker faktiskt att du har blivit mkt trevligare i tonen pÃ¥ senare tid och det är positivt tycker jag  tummenupp
Du och jag har ju haft vÃ¥ra konflikter som jag anser hör till det förflutna och som var under en tid dÃ¥ du faktiskt VAR väl impulsiv i dina svar som lätt störde folk pÃ¥ forumet  :)
Jag var oxÃ¥ lättretad av dina svar ibland och högg gärna tillbaka mot dig, OCH vice versa  ;)
Men jag fÃ¥r säga att jag gillar dig mer och mer OCH du ska veta att att jag gillar att läsa i dina trÃ¥dar om dina projekt, även om jag inte förstÃ¥r innehÃ¥llet i dem  tummenupp
Det vet du om dÃ¥ du fick PM bara för nÃ¥n dag sedan av mig där jag skrev att jag tyckte du skulle fortsätta skriva som du har gjort  tummenupp
Ryck upp dig nu och gräv inte ner dig för detta uteblivna Guldmedlemskap  tummenupp
Och du, sluta upp med din "medicinering" omedelbart  ;)
Bosch CC160 med värmepump EHP 8 AW.
2010:18159kwh                
2011:12921kwh
2012:15189kwh
2013:13264kwh
2014:13064kwh
2015:12827kwh
2016:15483kwh
2017:13652kwh
2018:14399kwh

Utloggad "joka"

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 2126
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
SV: Avsmak
« Svar #38 skrivet: 09 maj 2013, 11:57:48 »
Det hade varit roligt med en räknare som visar hur mÃ¥nga inlägg man gjort i Allmänt forum  a:gl
Bosch CC160 med värmepump EHP 8 AW.
2010:18159kwh                
2011:12921kwh
2012:15189kwh
2013:13264kwh
2014:13064kwh
2015:12827kwh
2016:15483kwh
2017:13652kwh
2018:14399kwh

Inloggad Rickard

  • Rickard
  • Administratör
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: PiteÃ¥
  • Antal inlägg: 34900
  • Karma +55/-44
  • Kön: Man
  • Ägare av forumet
SV: Avsmak
« Svar #39 skrivet: 09 maj 2013, 13:41:01 »
Jag låser tråden, och så försöker vi fokusera på positiva saker.
Webbshop för energisparare: www.energibutiken.se
Till forumets kostnadsfria Offerttjänst: https://www.energioffert.se
Min loggade anläggning: https://e-logger.se/pub?rmarklund
Mina andra forum: www.poolforum.se och: www.atvforum.se
Konverterat från direktverkande elradiatorer till vattenburet och värmepump 2003. Hus: Älvsbyhus -75, Ort PITEÅ, uppvärmd yta ca 170 m2. Värmepump Nibe 1255-12, 500 meter ytjord-kollektor i en slinga, 14 st Korado radiatorer,2-rörs vattenburet system. Utomhuspool 4 X 8 meter som värms med värmepump till ca 32 grader under maj-sept.
38 stycken solceller, Hanersun TCP18-54HB415W, Total teoretisk effekt 15770 W.
Invertern är en Hybrid från Growatt på 15 kW, och batterierna är Growatt APX HV Battery 15 kW, Power Module APX 98020-P1/APX 98034-P2
Yrke: Egen företagare, bakgrund: Systemtekniker med inriktning mot styr/regler. 3 års yrkesutbildning + diverse internutbildningar, 20 års yrkeserfarenhet.
Allt om mig: http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=5196.msg48236#msg48236

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!