Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: IVT 495 Twin, kompressor stannar  (läst 1737 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad UdG

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 2
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
IVT 495 Twin, kompressor stannar
« skrivet: 24 mars 2015, 20:42:12 »
Min IVT 495 Twin, som nu har gått nästan 10 år utan större problem, beter sig nu konstigt när varmvattnet tar slut. Kompressorn stannar och kommer inte igång igen. Den kan slå till för att stanna direkt, ibland går den några sekunder för att igen stanna. Ofta händer det på kvällen då mina tonårsbarn har duschat tanken tom för varmvatten. På morgonen har kompressorn oftast kommit i gång igen, men huset känns kallt, något som tyder på att pumpen inte har varit i gång hela natten. Ibland har det hänt att den inte har kommit igång och jag har fått sätta på eldrift som har funkat direkt. Någon som har haft samma problem?

Utloggad IVT Center 7h

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Stad/land: BorÃ¥s
  • Antal inlägg: 219
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • ...men vad vet jag?
    • IVT Center 7h
SV: IVT 495 Twin, kompressor stannar
« Svar #1 skrivet: 27 mars 2015, 19:07:10 »
Jag kan tänka mig att det har något med lågtryckspressostaten att göra. Lite omfattande och tidsödande att göra eller utföra ett felsökningsschema så jag föreslår att du kontaktar IVT-service, det slutar nog med en påfyllning av köldmedia eller byte av någon komponent i kylkretsen ändå.
IVT Center 7h ligger i Sjömarken, strax väster om Borås. Vi installerar och servar alla typer av värmepumpar, men främst IVT.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!