Skrivet av: RH
« skrivet: 10 januari 2011, 20:56:31 »Kollade även på min när jag ändå har av plåten, var en likandan men med M. (Nibe F1226-11)
Skrivet av: RH« skrivet: 10 januari 2011, 20:56:31 »Kollade även på min när jag ändå har av plåten, var en likandan men med M. (Nibe F1226-11)
Skrivet av: 944_Driver« skrivet: 10 januari 2011, 20:29:37 »Fick min italienska utbytt till denna modellen för en månad sedan. Nu ska bara frågan om vem som ska betala för bytet lösas, jag tycker nog Bosch kan ta det på goodwill då den bara var 2,5 år gammal och en erkänt usel konstruktion... Vi får var det landar.
//Magnus Skrivet av: tipo874« skrivet: 10 januari 2011, 18:55:08 »Glädjande nog sitter det exakt en sådan i min F1245-12 redan från fabrik. Det står iofs EMV110-M 89i0 på motorn, men det är nog bara för att den har har en kontakt i stället för kabel.
M = Molex, K = kabel? Skrivet av: Remo« skrivet: 10 januari 2011, 18:26:10 »Hur kan man radera extra bilden???
Skrivet av: Remo« skrivet: 10 januari 2011, 17:47:13 »Växelventil 3:je gången gillt!!
Idag efter morgonduschen rågade jag gå till garage och såg att VP:n var igång och lampan indikerade för värme och samtidigt loggnings programmet visade att temperaturen på VV stiger. Då viste jag att ventilen hade hängt sig 3:je gången under 5 och ett halvt år. Som tur var hade jag haft vägarna förbi Köping i höstas och inhandlad nedanstående ventil från Nila Energi i stället för den Italienska fjäderbelastade ventilen. Efter en halvtimme satt ventilen på plats. Det satt som en handske och fungerar perfekt än så länge!! |
|