Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!
 

Författare Ämne: Daikin ururu sahara 2  (läst 11961 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Bullikano

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 124
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Daikin ururu sahara 2
« Svar #15 skrivet: 11 januari 2019, 19:56:35 »
Ja jag undrar också var 30% kommer ifrån?? Sc:,h Jag kan väl bara fortsatt rekommendera julleb att skaffa en Toshibapump istället, extremt bra pumpar som också lätt klarar av extrema miljöer, dessutom utan skydd kanske också ska tilläggas.

Utloggad Daikin_

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 2870
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Daikin ururu sahara 2
« Svar #16 skrivet: 11 januari 2019, 20:38:16 »
Kunden har alltid rätt, sen kanske man inte tycker så, men att skriva ut på ett forum att han ljuger, det är lågt.

Nr 6, Först ljuger han, sen påstår du att han har monterat skyddet och sen har han det inte. Sc:,h

Den sista lilla biten i din text intresserar säker många fler än mig, vart i landet skall man INTE köpa Daikin då deras område räknas som extrem miljö? Och varför säljer ni maskiner i detta område?

Jag struntar iofs vart, men jag tror många andra tycker det skulle vara intressant.
Och måste man ha värmepumpsskydd på Daikin-pumpar så kanske det skall upplysas innan försäljningen/installationen är gjord.


Sen kan jag bara instämma, ni har en del att jobba på för att förbättra kvalitén på era pumpar.

Kunden har hävdat att vp skydd var monterat på bilder han har skickat till oss fastän vi kunde påvisa att så inte var fallet.
Han erkände det vid samtal. Anser att man skall hålla sig till sanningen när man kommunicerar. Vi säljer inte pumpar till privatpersoner utan det gör installatörerna. De skall bedöma om skydd behövs eller ej. Vp skydd togs fram i Sverige av Ahlsell 2004/2005. Det fanns en anledning till det.
Alla fabrikat kan täckas in av snö och tappa effekt men man skall vara öppen för det och inte fabricera saker. Jag anser det vara minst lika lågt att fara med osanning som ni tycker det är att jag påtalar att någon ljuger, när de faktiskt ljuger.
Vad du baserar dina åsikter på att vi skall förbättra kvaliteten på vet jag inte men alla konstruktiva förslag tas tacksamt emot.

Mvh
D

Inloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8433
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
SV: Daikin ururu sahara 2
« Svar #17 skrivet: 11 januari 2019, 21:09:55 »
Hade du någon källa på att ni har över 30 procents marknadsandelar ?
Har svårt att få ihop att var tredje såld vp här i sverige nu är en daikin
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Utloggad Daikin_

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 2870
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Daikin ururu sahara 2
« Svar #18 skrivet: 11 januari 2019, 22:03:38 »
Hade du någon källa på att ni har över 30 procents marknadsandelar ?
Har svårt att få ihop att var tredje såld vp här i sverige nu är en daikin

Hur många pumpar uppskattar du såldes 2018 ?

D

Inloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8433
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
SV: Daikin ururu sahara 2
« Svar #19 skrivet: 11 januari 2019, 22:29:40 »
Har inte en aning om hur många vp det säljs per år i sverige av dom svenska distributörerna och alla paralellimporterade!

Därav min fråga vart du har uppgift om att var tredje är en daikin ?
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Utloggad Daikin_

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 2870
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Daikin ururu sahara 2
« Svar #20 skrivet: 11 januari 2019, 22:34:08 »

Statistik från KVI och SKVP.

D


Har inte en aning om hur många vp det säljs per år i sverige av dom svenska distributörerna och alla paralellimporterade!

Därav min fråga vart du har uppgift om att var tredje är en daikin ?

Inloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8433
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
SV: Daikin ururu sahara 2
« Svar #21 skrivet: 11 januari 2019, 22:45:46 »
Skvp redovisar väl bara till 2017 och det var väl tex runt 2000 llvp per kvartal om jag såg rätt.

Är inte det bara försäljningar som skett via medlemmar där och det är väl knappast 100% av alla försäljningskanaler ?

Kvi har jag inte kollat

Att någon av dom stora drakarna har mer än 25% av försäljningen låter högt, förr kan jag tänka mig att panasonic hade en stor andel .

Har du säkra källor att visa att ni har över 30% så är det väl bara att lägga upp redovisningen här så blir det inga frågetecken tummenupp



Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Inloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8433
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
SV: Daikin ururu sahara 2
« Svar #22 skrivet: 11 januari 2019, 22:48:05 »
Det var visst ca 2000 lvvp jag såg snabbt i ett diagram

Lägger till dom diagram jag såg på skvp till tidigare inlägget därav ändringen
« Senast ändrad: 11 januari 2019, 22:57:45 av TS Comfort AB »
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Utloggad Mike

  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 2496
  • Karma +3/-2
  • Panasonic LZ25
SV: Daikin ururu sahara 2
« Svar #23 skrivet: 11 januari 2019, 23:15:03 »
Ja det där säger noll om LL-pumpar.
Jag gissar att Panasonic och Mitsubishi är överlägset störst.

Utloggad boek

  • Expert på värmepump
  • ****
  • Stad/land: Västmanland
  • Antal inlägg: 426
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Klimatrealist
SV: Daikin ururu sahara 2
« Svar #24 skrivet: 12 januari 2019, 00:05:32 »
Om man som herr Daikin_ här på forumet hävdar att Daikin har över 30 % av marknadsandelarna och inte kan visa detta, så tar i varje fall jag detta med en stor nypa salt. Hävdar man något som just detta och inte kan redovisa fakta så är det med  allra största sannolikhet en lögn. Upp till bevis herr Daikin_! Får nog instämma i Mikes antaganden att Pana och Mitsu har de största marknadsandelarna tills Daikin_ motbevisar detta.
Enplanshus i mälardalen, byggt -65 100kvm + källare 100kvm. 2007-07-10 kompletterat med elektrisk VVB 80 liter. Sparar därmed mer än 50% av elförbrukningen för tappvarmvatten jämfört med elpatronerna i den gamla pannan från -65. Egentillverkad termostatstyrd luftsolfångare på 5,0 kvm till gillestugan och källaren. Fläkten till denna är varvtalsstyrd med PWM-teknik. 2014-12-23 installerat Mitsu Q Heat SE 665 på bostadsplanet. Ersatte Sanyo som lagt av. 2008-06-25 installerat LLVP i gillestugan Panasonic NE9GKE.

Utloggad Daikin_

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 2870
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Daikin ururu sahara 2
« Svar #25 skrivet: 12 januari 2019, 00:15:35 »
Som medlemmar tar vi all vår statistik från dessa organisationer.
Jag behöver inte redovisa något. När siffrorna blir officiella så far alla bedöma själva.
Dock så skulle jag ta det varsamt med att påstå att jag far med en lögn.

Med vänlig hälsning
D

Inloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8433
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
SV: Daikin ururu sahara 2
« Svar #26 skrivet: 12 januari 2019, 00:30:55 »
Som medlemmar tar vi all vår statistik från dessa organisationer.
Jag behöver inte redovisa något. När siffrorna blir officiella så far alla bedöma själva.
Dock så skulle jag ta det varsamt med att påstå att jag far med en lögn.

Med vänlig hälsning
D

Man kan väl ändå inte uppge en sak ganska specifikt och sedan skriva att ”jag behöver inte redovisa något” !!!

I tråden uppger du själv att någon ljuger eller far med en lögn som du skriver vilket dom flesta här troligen inte har en aning om det stämmer eller inte så det blir lite som att kasta sten i glashus.

Med daikins omsättning så har jag svårt att se att ca var tredje såld vp är en sådan, beror i och för sig på vilka distributörer som redovisar till dessa organisationer.

Lägg gärna upp statistiken när den blir officiell och då gärna med vilka det är som rapporterar in sina sålda aggregat så det finns rätt fakta
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Utloggad boek

  • Expert på värmepump
  • ****
  • Stad/land: Västmanland
  • Antal inlägg: 426
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Klimatrealist
SV: Daikin ururu sahara 2
« Svar #27 skrivet: 12 januari 2019, 00:39:01 »
Om man som herr Daikin_ påstår något (i det här fallet att Daikin har över 30 % av marknadsandelarna) så tillhör det faktiskt god ton att visa att påståendet stämmer överens med verkligheten. Uppenbarligen kan inte herr Daikin_ visa detta. Därmed kan detta påstående inte tas på allvar utan bör tas för vad det är - tomt snack utan innehåll.
Enplanshus i mälardalen, byggt -65 100kvm + källare 100kvm. 2007-07-10 kompletterat med elektrisk VVB 80 liter. Sparar därmed mer än 50% av elförbrukningen för tappvarmvatten jämfört med elpatronerna i den gamla pannan från -65. Egentillverkad termostatstyrd luftsolfångare på 5,0 kvm till gillestugan och källaren. Fläkten till denna är varvtalsstyrd med PWM-teknik. 2014-12-23 installerat Mitsu Q Heat SE 665 på bostadsplanet. Ersatte Sanyo som lagt av. 2008-06-25 installerat LLVP i gillestugan Panasonic NE9GKE.

Utloggad Daikin_

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 2870
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Daikin ururu sahara 2
« Svar #28 skrivet: 12 januari 2019, 01:05:41 »
Det är ju solklart att jag inte behöver bevisa något.
Varför då ?
Ett flertal medlemmar har påstått att vi har försummande marknadsandelar och att Mitsu och Pana är marknadsledande. Vart är kravet på deras bevis ?
Jag svarade på ett påstående som var felaktigt.
Upp till var och en att tro vad ni vill.
När statistiken blir offentlig kan jag presentera data, inte innan.

Med vänlig hälsning
D

Inloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8433
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
SV: Daikin ururu sahara 2
« Svar #29 skrivet: 12 januari 2019, 01:35:43 »
Det är ju solklart att jag inte behöver bevisa något.
Varför då ?
Ett flertal medlemmar har påstått att vi har försummande marknadsandelar och att Mitsu och Pana är marknadsledande. Vart är kravet på deras bevis ?
Jag svarade på ett påstående som var felaktigt.
Upp till var och en att tro vad ni vill.
När statistiken blir offentlig kan jag presentera data, inte innan.

Med vänlig hälsning
D

Konstigt resonemang!

Du skriver som representant för ett märke och uppger vilken marknadsandel ni har vilket då innebär att även alla distributörer i sverige är med inkl dom tusental som kommer in i Sverige är inräknade.
Men ”solklart att jag inte behöver bevisa något” känns sådär  ::)



Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Mer n 20 rs erfarenhet av vrmepumpar
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!