Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: FrÃ¥ga till proffsen angÃ¥ende installation/service  (läst 971 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad alli

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 152
  • Karma +0/-0
Fråga till proffsen angående installation/service
« skrivet: 05 december 2012, 21:03:21 »
Min dotter:s Ultimate 5500.
Hur tycker ni att man ska hantera detta, för ca:a 2,5 Ã¥r sedan byttes utedelen ut pg.a kompressorfel mot garanti, i april sÃ¥ slutade den ge värme. Efter en del tjat kom han som svarade för servicen dit i maj och konstaterade att det var för lite gas varvid han fyllde pÃ¥. Jag pÃ¥talade att detta inte var det rätta sättet att hantera detta pÃ¥, svar det var det visst om man visste vad man gjorde. Jag pÃ¥talade att nÃ¥t var ju fel dÃ¥ det saknades gas. Svar att vid tillfället dÃ¥ enheten byttes ut sÃ¥ saknade han behörighet varför han anlitade en annan installatör för detta, kanske hade dom pyst eller ocksÃ¥ var det för lite frÃ¥n fabriken i vart fall sÃ¥ skulle det i dag vara svÃ¥rt att bevisa vad som var vad. För nÃ¥gra /flera veckor sedan kunde jag vid ett besök hos dottern konstatera att den gav skitdÃ¥ligt med värme igen  varvid samma servicekille kontaktades igen, efter ännu fler om och men kom han dit och konstaterade att gasen pyst igen, jag sa dÃ¥ Ã¥t min mÃ¥g att han skulle se till att gjorde det han skulle och inte bara fylla pÃ¥ igen varvid det visade sig ute enheten som ju var utbytt hade ett läckage som var bÃ¥de oljigt och ärgigt och konstaterade dÃ¥ att det var skrot och inget ansvar frÃ¥n dom. Jag tycker att detta hanteringssätt är rent ut förfärligt dÃ¥ligt med tanke pÃ¥ att han var certifierad i maj dÃ¥ han bara fyllde utan seriös kontroll. Hur tycker ni man ska hantera ett dyligt förfarande dÃ¥ det ju kan vara mer än dÃ¥lig service han borde väl ha fÃ¥tt lära sig att det är ett miljöbrott ocksÃ¥,, eller ???? Finns det nÃ¥t bra svar till hjälp hur man hanterar detta ? Tack pÃ¥ förhand.
//alli

Utloggad hobbymekk

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Stad/land: BorÃ¥s
  • Antal inlägg: 158
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Fråga till proffsen angående installation/service
« Svar #1 skrivet: 06 december 2012, 08:57:16 »
Säg till honom att om han inte fixar detta så anmäler du honom så han blir av med sin certifiering.

/Hobbymekk
Villa på ca 170 kvadrat strax norr om Borås, luftburen värme med FTX Heru 100, bergvärmepump Bosch EHP9LW/M med ca 150m hål, 300L volymtank (gamla varmvattenberedaren), med vattenbatteri i tilluftkanalen. Kamin för lite myseldning och vid strömavbrott. Total årsförbrukning på el ca 11500kWh (inkl elvärme för frostfrtt i garagförråd)

Dessutom ett extra hus på ca 160 kvadrat med vedeldning+viking bio pelletsbrännare i viadrus panna, acctankar och en ecoair 10.9 luft-vatten VP

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!