Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Beställt en Toshiba Polar 25 Supreme  (läst 2000 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad doggydoggen

  • Signal Tekniker som inte är
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: UmeÃ¥
  • Antal inlägg: 961
  • Karma +5/-0
  • Kön: Man
  • Jag älskar Glass!
Beställt en Toshiba Polar 25 Supreme
« skrivet: 11 januari 2016, 21:30:46 »
Ja vad skall man säga, det jävlas kan man milt säga
i höstas pajade min Ras-10 och i veckan slutade min ras-13 att värma, så idag så fylldes pumpen upp med köldmedia men ville inte varva upp och ge någon effekt, var säker på antingen kort fel eller dålig kompressor.

Less som man blev så beställde jag omedelbart en ny Toshiba Polar 25 Supreme, kom sedan hem på kvällen och stod och tittade på den effekt dåliga Ras-13 pumpen, då såg jag något som jag inte tänkt på, det finns nämligen en reset knapp fram på pumpen, den knappen som man håller intryckt för att ändra om man vill att pumpen skall återstarta vid strömavbrott, iallafall efter att jag tryckte på reset knappen så hostade helt plötsligt pumpen igång å den värmer som aldrig förr!!??

Så nu har man varit å beställt en pump helt i onödan, och i all stress så börjar jag nu fundera på att jag borde nog tagit den större 35:an, kommer bli så less om denna 25:a inte klarar hålla mitt hus upp till iallafall 12-13 minus som nu min gamla 2006 RAS13-JAVP klarar.

frågan är om denna moderna Polar 25 Supreme levererar likvärdigt,
aj aj så man svamlar till det, är nog bara att gå å lägga sig så det inte händer nå´t annat elände....
Bor i hus Team dogge i Umeå, dvs har ritat och byggt huset själv, är på c:a 130 m2 med övervåning på halva huset.
Timmrade ett garage/verkstad av en gammal västerbottensgård 2002 på c:a 70m2.
I huset sitter det 1 st toshiba 25 premium och 1 Ras10
som spets har jag en upphottat pelletskamin
St.Croix Aftonbay som styrs av bland annat utomhus temp och innetemp med automatisk start.
I garaget sitter det en Electrolux ESD09HRA samt ett luftvärmesystem ACJ med en ombyggd Minimaster värmeväxlare
Blev även en ombyggd minimaster värmeväxlare i huset.
Årsförbrukningen är runt 17-18T kw många kw blir det i garaget med maskiner och annat, bara belysningen som består av 30st 30w=900w lysrör som man ideligen glömmer att slå av!!!

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!