Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Rumsgivare  (läst 432 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Vanderbilt

  • Gäst
Vanderbilt
Rumsgivare
« skrivet: 03 december 2023, 20:53:10 »
Hejsan! Tänkte höra om det är någon som har idéer om vad som kan göra att min rumsgivare?

Den visar visar i princip hela tiden 21.5 grader oavsett om temperaturen är lägre eller högre i rummet. Detta resulterar i att jag får fel temperatur på franledningen. Den funkade bra för 2 månader sedan och jag har inte ändrat något.

Försöker trimma in kurvan nu i vinter, men det e lite tokigt då jag behöver kurva 44+1 vid 0 till -3 utomhus för att hålla runt 21 grader inne. Men jag behöver ha kurva 42+1 nu när det är ihållande -10 grader ute
Så vore skönt om man kunde få rumsgivaren att fungera så man slipper ändra kurvan när vädret slår om.

Utloggad 25fOCUS

  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 4721
  • Karma +1/-1
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Rumsgivare
« Svar #1 skrivet: 03 december 2023, 21:07:38 »
Koppla ur givaren, så ser du om det är fel på den. Under tiden så ska VP justera tempen med utegivaren, kurvan blir att justera så rätt temp går ut till huset. I bland är det inte bra med innegivare. Finns det radiatorer och det eldas så stänger termostaterna på dom som är det rummet och andra ställen får rätt temp

Vanderbilt

  • Gäst
Vanderbilt
SV: Rumsgivare
« Svar #2 skrivet: 03 december 2023, 21:31:49 »
Koppla ur givaren, så ser du om det är fel på den. Under tiden så ska VP justera tempen med utegivaren, kurvan blir att justera så rätt temp går ut till huset. I bland är det inte bra med innegivare. Finns det radiatorer och det eldas så stänger termostaterna på dom som är det rummet och andra ställen får rätt temp

Har kört med innegivaren frånkopplad i 2 månader så det problemet med kurvan är alltså utan innegivare. Anledningen att jag vill få den att fungera som den ska, är för att att kunna hålla en stabil temp inne oavsett utetemp ( då den knäcker kurvan) ,blåst osv.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser
Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!