Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Råd om märke och installatör av utökning av ännu en LLVP  (läst 6032 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad gizzo

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 4
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Råd om märke och installatör av utökning av ännu en LLVP
« Svar #30 skrivet: 18 februari 2019, 09:58:45 »
Funderar på att åka förbi idag eller imorgon till elgiganten för mer information

Utloggad skarj

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 152
  • Karma +0/-2
SV: Råd om märke och installatör av utökning av ännu en LLVP
« Svar #31 skrivet: 18 februari 2019, 10:26:42 »
Personen jag pratade med hade inte så bra koll (har man tur finns det bättre), fick fel kontaktuppgifter till firman som sköter service och installationsbokning med, men enligt de jag först kontaktade "var det inte första gången" de hänvisade mig rätt direkt, men det innebär nog att flera på Elgiganten (olika butiker kanske) inte har stenkoll:) Ska precis till Elgiganten nu i ett annat ärende, är det en annan person vid kök så kanske jag frågar lite mer a:gl

Utloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8446
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
Skriv gärna tillbaka vad en installation kostar inkl kanaler för att dölja rören vilka märkligt nog inte är med i deras ”standardinstallation” samt att dom verkar ha rätt kort resväg som ingår från butik.
Alla norrlänningar bor väl inte bredvid Elgiganten  ::)
(Nu kanske det inte bara var norrlänningar som skriver i tråden)
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Utloggad Alva10

  • Expert på värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 558
  • Karma +0/-0
SV: Råd om märke och installatör av utökning av ännu en LLVP
« Svar #33 skrivet: 18 februari 2019, 10:55:05 »
Har du fått svar vad firman heter som gör installation? Till mig sa de bara att det finns 2 firmor som utför installation i ditt område och de va en firma i Sundvall och en i Robertsfors. Men ja fick inga kontaktuppgifter eller namn på dem av infocare:(
« Senast ändrad: 18 februari 2019, 13:59:40 av Alva10 »
Fjärrvärme inkl Luftvärmepump total förbrukning 2016 12000kw Total förbrukning 2017 ca 15000 kw dels pga trasig luftvärmepump samt 2000kw med woods avfuktare.

Utloggad skarj

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 152
  • Karma +0/-2
SV: Råd om märke och installatör av utökning av ännu en LLVP
« Svar #34 skrivet: 18 februari 2019, 12:10:52 »
@TS Comfort, jo det är det som är märkligt med oss norrlänningar, vi bor alla vid Elgiganten :)
Inom 20 km kostar installationen 4895 kr med kanalplast till rören, om man inte är norrlänning så tillkommer 50 kr/ km, borde vara 50kr/10 km, minns fel eller fel uppgifter är rimligt. Vem som inte vill ha kanslplast kan man undra. Man vill inte belasta sina installatörer och ger inte ut några kontakter var svaret jag fick och vill att all kontakt sker genom dem, nytt namn och inte Infocare längre enligt deras hemsida (minns inte rätt namn nu och sitter i möte).

Utloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8446
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
Är det efter ROT avdrag ?
50kr per mil tror jag ingen tar för det är ren förlustaffär  ;)
500kr milen får vi hoppas inte stämmer för dom som bor några mil ifrån!!

Måste finnas gott om Elgiganten däruppe  tummenupp
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Utloggad skarj

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 152
  • Karma +0/-2
SV: Råd om märke och installatör av utökning av ännu en LLVP
« Svar #36 skrivet: 18 februari 2019, 16:58:21 »
Ajdå, trodde jag skrev att det är efter avdraget ROT, problemet med att sitta på möten och lyssna med ett öra och skriva samtidigt, undrar vad jag jag inte hörde på mötet :)

Ja och här ska man dessutom trängas med Media Markt ;) Synd annars att inte dom också kränger värmepumpar, som köpare och speciellt här uppe vore lite extra konkurrens inte så dumt tummenupp

Utloggad skarj

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 152
  • Karma +0/-2
SV: Råd om märke och installatör av utökning av ännu en LLVP
« Svar #37 skrivet: 18 februari 2019, 17:57:30 »
4295 kr utan kanalplast (efter ROT), men det känns mest som ett lockpris då alla borde ta kanalplast.

Utloggad skarj

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 152
  • Karma +0/-2
SV: Råd om märke och installatör av utökning av ännu en LLVP
« Svar #38 skrivet: 18 februari 2019, 19:09:09 »
20 kr/km extra om man bor längre än 2 mil från Elgigantens varuhus var det.

Utloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8446
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
Hmmm
I Norrland kan 200 spänn milen dra iväg en del då era stenkast är lika långt som jag kör på en vecka  ;)
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Utloggad Iceman255

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 78
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Råd om märke och installatör av utökning av ännu en LLVP
« Svar #40 skrivet: 18 februari 2019, 19:39:46 »
Ingen installatör som är stolt över sitt jobb kan ju installera utan kanalplast. Ser ju förjävligt ut.

Kan även rekommendera att lägga till stålvibrationsdämpare. Är mycket bättre än gummi när utetempemperaturen är låg.

Utloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8446
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
Måste vara den enda installationsfirma som inte har kanaler med i en standardinstallation !!
Stålfjäderdämpare för någon femhundring extra är många gånger mycket riktigt ett vettigt tillval  tummenupp
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Utloggad skarj

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 152
  • Karma +0/-2
SV: Råd om märke och installatör av utökning av ännu en LLVP
« Svar #42 skrivet: 18 februari 2019, 20:20:07 »
Nä, jag antog att det ingick, står inte att det ingår, men gissar att de flesta tror som jag, att kanalplast ingår i installationspaketet. Fick bara veta då jag frågade om material ingick eller om det endast var arbetskostnaden då det var lite otydligt samt vad priset blev efter ROT, då fick jag tre priser med ROT andraget, 4295 kr, installation. 4895 kr samma men + kanalplast samt ett pris på 6-7000 kr, med även tak till pumpen, möjligen stålfjädrar, det kommer jag inte ihåg.

Utloggad Daikin_

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 2870
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Råd om märke och installatör av utökning av ännu en LLVP
« Svar #43 skrivet: 19 februari 2019, 01:26:52 »
Hoppar in i tråden.

Tänk på två saker:
R410A är dyrt idag, i framtiden ännu dyrare. Ha med det i beaktande vid val av maskin.
5 års garanti: Gäller från Mitsubishi endast om maskinen är såld på och för den svenska marknaden. Om maskinen har sålts till företag utanför sverige och sedan importerats tillbaks så står inte Mitsubishi sverige för några 5 års garanti om bolaget har upphört vill jag ha för mig. Men TS Comfort kanske kan ge klarhet i detta.

Med vänlig hälsning
D

Utloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8446
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
Dom ersättningssoppar som finns/kommer är troligen inte så dyra som R410 är i dagsläget, med tanke på hur många R410 maskiner det finns ute i världen så tror åtmindstånde jag att det är rimligt.

Att Mitsubishi Electric inte tar garantiansvar för paralellimport stämmer bra och några av företagen man kanske då ska fundera en extra gång att handla av finns listade på www.mitsubishivillavarme.se bakom fliken återförsäljare.

Nuförtiden om det inte har ändrats har ”dessvärre” Elgiganten Mitsubishi Electric Sverige i ryggen när det gäller garanti, men det är till Återförsäljaren och i detta fallet man gör felanmälan och det är väl inte alltid dom stora varuhusen är klockrena i sin garantihantering  ::)

Men köper man billigt så har man nog i beräkning att det kan bli lite krångligare
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor p ntet, leverans till drren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!