Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Har börjat med att blanda i flis  (läst 3330 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad jompaa

  • Lär av andra sÃ¥ slipper man göra misstagen själv.
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Näsum
  • Antal inlägg: 738
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Ja se transistorer!
    • index.htlm
Har börjat med att blanda i flis
« skrivet: 10 maj 2014, 12:46:10 »
Hej go vänner. Har införskaffat en Stiga Bio Power 2100 trädgårds flisaggregat för att kunna ta hand om allt trädgårdsavfall. Så tanken slog mig direkt att börja torka flisen och sedan blanda in den i pelletsen. Så jag testade med att köra 75% flis och 25% pellets när jag kör pelletsbrännaren. Då jag har en Hafa 300 L veckoförråd så blev det problem med att flisblandningen inte rann ner till skruven då öppningen är för smal. Lösningen blev att bygga ett mindre förråd av masonit & plywood som monterades direkt på matarskruven.
Så nu fungerar det bra och lutningen på lådan/skruven är ca 43°.
Så detta tips vill jag nu dela med mig av till er så även ni pelletseldare kan sänka era uppvärmningskostnader. Flistuggen beställde jag från tretti.se för 1495 inkl frakt.
Är det fler av er pelletseldare som provat detta så skriv gärna en rad om era erfarenheter.
Är ni även intresserade börja elda med flis så hör av er så kan jag berätta vilka inställningar jag fått ändra för att få en bra förbränning.
« Senast ändrad: 14 maj 2014, 00:49:04 av jompaa »
3 st Panasonic CS/CU-NE9PKE, installerad av kylmontör 07-02-2014. Villa -68 1 plan 122 m², källare med garage 125m² pellets Baxi Millenium 20Kw+CTC 1100 family. Växtzon 1, 17 m.ö.h tomt på ca 1790 m² som samt robotgräsklippare Selekta som ombesörjer klippning av gräsmattan.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!