Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: nordmann med ny L-V varmepumpe og en hel del spørsmÃ¥l  (läst 509 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad jordmann

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 1
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
Heisann.

jeg har for noen måneder siden kastet ut den gamle oljefyren og erstattet denne med en Daikin Altherma LT 16kw Luft/Vann varmepumpe. denne funger helt fint og lager mye varme.

dog. er det noen småting jeg lurer på.

Hva er normal vannstrømmingshastighet på varmtvannet? jeg synes jeg har mye støy fra rør/radiatorer. dette blir jo selvsagt værre ettersom jeg skrur igjen kranene på radiatoren, det blir jo som å klemme sammen en hagelange.
vannstrømmen moduleres jo av varmepumpen, men ligger somregel rundt 30l/min.

En annen ting er at jeg ikke har noen mulighet til å regulere romtemperatur på radiatorene. det enten varmt eller avslått. uansett om jeg åpner krana 1mm eller på full tukt så leverer radiator maks varme, kan med andre ord ikke ha forskjellig temperatur i rommene i huset.
er det normalt? er litt kjedelig å måtte justere vanntemp på pumpa for å få ned temperaturen i huset.

det er ingen thermostater på radiatorene, kun vanlige rattventiler


alle tips og bidrag mottas med takk

Mvh
Dan

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!