0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Om en av växelventilerna ger sig på 290'n brukar det ofta bli högtrycks larm, det kan oxå vara så att det är shunten som läcker igenom eller inte har stängt ordentligt.Vad visar T1 när den gör värme? Verkar det rimligt om du jämför med start och stopp som anges för T1?Meny->Service -> Utökadmeny -> Temperaturer.
Du kan ju börja med att kolla att shunten är stängd (längst mot det blåa på ratten) och motionera växelventilernas ventiler för att se om det blir bättre. Om inte annat så är det bra för att snabba på felsökningen och förhindra att saker byts på chans om du tar in en firma...
Lossa motorn (brukar sitta med bajonettfattning och en liten spärr, men om du lägger in en bild på dina ventiler så kan vi svara exakt). Innanför motorn sitter en liten pigg. Tryck in den med ett platt verktyg (man måste trycka ganska hårt) och låt den fjädrar ut. Upprepa flera gånger och droppa någon tunn olja, 5-56 eller liknande på den. Sätt tillbaks motorn och testa.