Skrivet av: R.C
« skrivet: 25 januari 2006, 19:30:25 »Jag skulle ta bryggaren .
Skrivet av: R.C« skrivet: 25 januari 2006, 19:30:25 »Jag skulle ta bryggaren .
Skrivet av: Bertil« skrivet: 25 januari 2006, 16:54:43 »Citera 48 dygn senare kom mycket skicklig montör och bytte ytterdel Det behöver nog inte stå nåt... felet ska avhjälpas inom rimlig tid, det här är inte rimligt! fast jag har ingen aning om vad som kan anses som rimlig "tidsutdräkt" Kolla du får nog ett svar direkt! Nån här som vet? Skrivet av: jensan« skrivet: 25 januari 2006, 16:30:53 »Nej jag tycker inte du har rätt till ersättning för förlorad energibesparing.
Tror inte det står nått om det på ditt avtal/kvitto heller. Skrivet av: Anders O« skrivet: 23 januari 2006, 20:51:09 »Hej.
Köpte för ca 2 månader sedan en 9000ir. Fungerade efter installation 1 dygn. Felanmälde till butik, som i sin tur tog kontakt med Strateg. Inget hände. Har fortlöpande haft kontakt med butik samt Strateg, men allt gick mycket segt. 48 dygn senare kom mycket skicklig montör och bytte ytterdel. Jag önskar nu ersättning för förlorad energbesparing samt ersättning för merarbeten och besvär. Får inget gehör för detta. Har blivit erbjuden presentkort i butik "så jag kan köpa mig en snygg kaffebryggare". Har jag fog för att gå till Allmänna reklamationsnämden med mina krav på ersättning? Nu fungerar pumpen klanderfritt, och jag har ännu inga problem med nerisning. Värmeslinga monterad och givare flyttad. Extra kontroll utfördes av att tillräckligt med kylmedium fanns. //Anders |
There aren't any users online.
|