Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: FÃ¥r ingen ordentlig värme i huset, hjälp  (läst 5568 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad PeterAstrom

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 14
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Får ingen ordentlig värme i huset, hjälp
« Svar #30 skrivet: 20 januari 2019, 18:16:24 »
Kopplet har ett inre rör.
Här beskrivs kopplet:https://docplayer.se/11820986-Radiett-renovett-radiatorkoppel-termostatisk-radiatorventil-1-och-2-ror.html.
Eftersom den sexkantiga proppen är förnicklad så är det gjort till enrörskoppel. (Mässingspropp för tvårörs.)

Undrar då om alla 4 kalla radiatorer är på samma slinga medan de varma är en annan slinga? Tänker att enrörs slingor väl inte brukar ha så mycket som 8 radiatorer? Om alla i en slinga är kalla så är det ett flödesproblem i den slingan....

Jag har ingen aning om jag ska vara ärlig men dom är på samma sida av huset de element som inte kommer upp i temp.

Utloggad PeterAstrom

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 14
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Får ingen ordentlig värme i huset, hjälp
« Svar #31 skrivet: 20 januari 2019, 18:19:16 »
Låter inte bra om cirkulationspumpen känns jättevarm.Risken finns att den står och tyvärr ganska vanligt på dessa cirkutationspumpar men du kan testa att stänga av pumpen och starta igen och dom brukar hoppa igång eller det finns ett skak larm och den försöker starta men har du otur så har den gett upp.

Får nog helt sonika ringa återförsäljaren imorgon bitti så dom får skicka ut en löpare som kan gå igenom allt. Har som arbetat igenom alla fel som folk nämnt hittills, kollat tryck, luftat element, motionerat ventilerna till termostaterna, ja ta mej tusan allt :). Enda som verkar återstå är kontroll av slingor samt cirk pump. Såna saker känns det som att jag överlåter till proffsen då jag har nada koll på hur cirkpumpen fungerar etc.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!