Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Filter CTC ecovent  (läst 2593 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad backhopparn

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 46
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
Filter CTC ecovent
« skrivet: 29 december 2014, 22:57:46 »
Hej är det nÃ¥gon som har tips pÃ¥ vart man köper filter till CTC ecovent billigare än 895 sek.? Det tycker jag är halvgrisigt för 2 smÃ¥ pappfilter som ska bytas  1 gÃ¥ng per Ã¥r enligt rekomendation Mvh

Utloggad Smurfen.

  • Har pÃ¥ nÃ¥tt sätt blivit
  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 19110
  • Karma +15/-13
SV: Filter CTC ecovent
« Svar #1 skrivet: 29 december 2014, 23:03:24 »
Här köpte jag filtermatta http://www.filterbutiken.se/ som man får klippa av men har du pappers filter kanske det inte funkar.
Nibe 1245 8kw kopplad mot Hpd acktankar/arbetstankar med förvärmnings slinga för vv tillsammans med vedpanna. Stibel eltron återvinnings aggregat typ Flm som värmer 180 meters borra.

Utloggad backhopparn

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 46
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Filter CTC ecovent
« Svar #2 skrivet: 30 december 2014, 20:52:27 »
Nej det sitter ju pappfilter i dessa ctc ecovent.. Som sagt det billigaste jag hittat är 895sek det tycker jag är halvblodigt när det ska bytas 1 gång per år.. Men men, det lär väl bara va att gilla läget det man funderar på är ju om man kan förlänga bytesintervallen det är ju grovfilter uppe på pappfiltren eller om man biter sig själv i arslet?

Utloggad Smurfen.

  • Har pÃ¥ nÃ¥tt sätt blivit
  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 19110
  • Karma +15/-13
SV: Filter CTC ecovent
« Svar #3 skrivet: 30 december 2014, 21:59:46 »
Mina filter får jag byta oftare ca var tredje mån vet inte om flödet minskar men det blir mycket skit i filtret och dom kostar inte många kronor så jag byter ofta.
Nibe 1245 8kw kopplad mot Hpd acktankar/arbetstankar med förvärmnings slinga för vv tillsammans med vedpanna. Stibel eltron återvinnings aggregat typ Flm som värmer 180 meters borra.

Utloggad backhopparn

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 46
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Filter CTC ecovent
« Svar #4 skrivet: 30 december 2014, 22:10:15 »
Jo det är ju intervall på mitt aggregat på 2 månader att byta filtermattan som ligger ovanpå pappfiltren, och det sköter jag med hög noggrannhet eftersom aggregatet säger till om byte filtermatta och eftersom det är en liten kostnad. Men det jag funderar på är ju hur mycket som går igenom filtermattan och in i pappfiltren, som rekommenderas att bytas 1 gång per år.. Smurfen har du pappfilter också eller?

Utloggad Smurfen.

  • Har pÃ¥ nÃ¥tt sätt blivit
  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 19110
  • Karma +15/-13
SV: Filter CTC ecovent
« Svar #5 skrivet: 30 december 2014, 22:15:10 »
Nej endast filtermatta tror den renar bra men inget problem om det ev skulle komma med nÃ¥tt skit efter nÃ¥gra Ã¥r gÃ¥r enkelt att haka bort fläkten och spola rent kylbatteriet med en vatten slang. Har en simpel modell av Ã¥tervinnings agg utan givare och avfrostnings uret som satt där är bort taget för det behövs inte sÃ¥ kall brine har jag aldrig men det Ã¥tervinner bra och har snÃ¥l fläkt och cp  tummenupp
Nibe 1245 8kw kopplad mot Hpd acktankar/arbetstankar med förvärmnings slinga för vv tillsammans med vedpanna. Stibel eltron återvinnings aggregat typ Flm som värmer 180 meters borra.

Utloggad backhopparn

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 46
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Filter CTC ecovent
« Svar #6 skrivet: 30 december 2014, 22:43:44 »
Ok jagar vidare pÃ¥ pappfilter, men hoppas filtermattan tar upp det värsta tills vidare.  tummenupp

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser
Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!