Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Reda ut vad I-SEE gör utan Area-inställningen  (läst 1645 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad pheur

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 32
  • Karma +0/-0
Reda ut vad I-SEE gör utan Area-inställningen
« skrivet: 20 februari 2011, 06:56:30 »
Hej,

Är det någon installatör eller annan som möjlien har tillgång till servicemanual eller annars sitter på djupare tekniska kunskaper vad gäller I-SEE inställningen?

Den går ju att ha igång utan att använda Area så att den rör på sig (söker av rummet). Tex om man ställer in grundinställningen att man har pumpen monterad i ett hörn till höger (med L-C-R switchen) och sätter igång I-SEE men har manuell WIDE inställd så kommer ögat att vända sig till vänster. Detta borde betyda att ögat är igång och "tittar" till vänster mot golvet för att avgöra temperaturen där men jag är inte säker för manualen är ju så dålig på att förklara i princip allt annat än Area.

Detta läge hamnar den förresten i om man gör en reset. I-SEE igång men inte Area och ögat vänder sig åt det håll som inställningen L-C-R är.

Frågan är om det finns något som säger att pumpen går hårdare med I-SEE igång, jag har under lång tid flippat fram och tillbaka med I-SEE igång eller inte och jag har känslan att med den igång så får pumpen längre gångtider mellan avfrostningarna. Hur nu det skulle kunna hänga ihop? Men det är som sagt bara en känsla eftersom det är svårt att verkligen avgöra.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!