0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hur e "Garageslingan" inkopplad? Sitter den på samma system så Radiatorerna eller har den en egen matning?
Är du säker på att det är vatten som strömmar? KAn det inte vara värme som leds i rörmaterialet en kortare sträcka?
Jag har plockat av motorn och spaken, och lossat drivningen, och axeln har en avfasning så att ratten som satt i original bara kan monteras i ett läge, och pilen på den pekar på 0 när den är stängd. Det är samma läge som när motorn stängt shunten.Tyvärr finns ju inget ändläge utan den går att snurra hur som helst, och man skulle nog egentligen behöva plocka bort den helt för att verkligen verifiera att den är rätt monterad. Jag tror dock att den sitter rätt, men läcker rätt mycket förbi sliden i stängt läge.
En tanke som gnagt i mig redan innan installationen är att i stället för att använda det varma radiatorvattnet till garagolvet så skulle man använda den svalare radiatorreturen. Jag har vid -20° en framledning till garagegolvet på ca +20°, och radiatorreturen ligger på runt 40°, dvs gott och väl vad som skulle behövas. Tanken är att låta det högtempererade vattnet gå dit det behövs, och utnyttja den svalare returen där den är tillräcklig. Jag inbillar mig att det skulle ge både bättre COP och mindre regleringsproblem med garagegolvet. Möjligen också mindre TS vid svinkyla.