Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Cirkulationspump, vilket läge ska den stÃ¥ pÃ¥? Vad är PC0?  (läst 1698 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad jockebq

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 28
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
Hej,

Har fått några larm, 5271 Hög framledningstemperatur, så jag tror att cirkulationspumpen går lite långsamt.
När min IVT 402 var installerad hos mig så stod cirkulationspumpen på följande inställning: "Konstant varvtal, läge 2". Och PC0 i menyerna stod på Auto.

Vad är det cirkulationspumpen ska stå inställd på? Modellen på pumpen är Wilo Para.
Jag har också svårt att förstå vad inställningen i maskinen för PC0 Hastighet är till för? Den kan väl inte också justera cirkulationspumpens hastighet? Eller är det två olika cirkulationspumpar?
Vad ska denna stå på?

Huset har golvvärme i alla rum och är 130kvm, termostater i alla rum som är nedskruvade förutom badrum som är fullt flöde, vilken inställning är korrekt?

Utloggad Carl N

  • Manual-nörd
  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 29387
  • Karma +18/-8
  • Kön: Man
  • Alien snowman.
Konstant varvtal är nog rätt.
Sen ska du inte styra temperaturen inne med termostater, klart att flödet blir lågt då.
Öppna upp och justera innetemp med kurvlutningen istället.
Huset: NIBE 1215-5, 120 m aktivt borrdjup, 127 m2 boyta 53 m2 biyta, suterräng byggt 1970. Tidigare 2,5 kbm olja/år, huset tilläggsisolerat i samband med VP-installationen. FST34+1 som frikyla.
Ca 5500 kWh i drivenergi för VP-drift, ca 5500 kWh HH-el + komfortgolvvärme i snitt/år.
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Fritidshuset, NIBE 1245-8, 160 m aktivt borrdjup, ca 150 m2 boarea + en liten källare från 1912.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!