Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: skada pÃ¥ slangen i energibrunnen  (läst 1064 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Rörs

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 3
  • Karma +0/-0
skada på slangen i energibrunnen
« skrivet: 27 mars 2010, 11:05:58 »
Hej!
Bergborraren var och borrade brunnen igÃ¥r.  slangen som ligger pÃ¥ rullen för att sänkas ner i brunnen  har en skada, ett stick och dragmärke efter ett vasst föremÃ¥l, ca. 2,5 cm,   det är inte hÃ¥l pÃ¥ slangen, men det känns inte bra att slangen har en skada.
FÃ¥r inte tag pÃ¥ borraren nu för att diskutera.  men undrar ändÃ¥ om inte en sÃ¥dan slang ska vara felfri, det stÃ¥r även pÃ¥ slangembalaget att det är ömtÃ¥ligt gods och ska behandlas varsamt.
har även tagit foton på skadan.
hälsningar Rörs

Utloggad fjord

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 52
  • Karma +0/-0
SV: skada på slangen i energibrunnen
« Svar #1 skrivet: 27 mars 2010, 17:51:28 »
Hej.
Det är klart att slangen ska vara utan skada,Du betalar jo för en hel och skadefri produkt,jag skulle inte acceptera
 att dom lägger ned en skadad slang hos mig. Önskar dig lycka till. :)
thermia optimum G2,klart maj-10. 180 m borra,172 aktivt.1,5plan 143kvm,byggår 1966, enrörsystem.Enhörna utanför S-tälje.5 personer i hushållet. Tidligare 3kbm olja.Keddy regal murspis.

Utloggad Plutus

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 575
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
SV: skada på slangen i energibrunnen
« Svar #2 skrivet: 30 mars 2010, 16:46:10 »
Jag fick en slang en gång som chaffören drog över grusplanen, det blev repor i slangen och jag fick en ny utan disskution, fick t.o.m. behålla den repiga.
Hemmabyggd värmepump med frekvensstyrning och luftkyld underkylare. Vedpanna som spets,

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!