Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Högsta framledning i historik felaktig pÃ¥ Ecozenith i250, hur fixa?  (läst 945 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Isla Nublar

  • Gäst
Isla Nublar
Högsta framledning i historik felaktig på Ecozenith i250, hur fixa?
« skrivet: 29 december 2017, 08:57:39 »
Hej,

Har en CTC Ecozenith i250 och i den historiken redovisas högsta framledning som "-999". Har gjort så sedan installationen för 3 år sedan. Allt fungerar som det ska, men det stör mig att detta visas felaktigt.

Någon som sitter på kunskap om hur jag kan få rätt högsta framledningstemperatur att redovisas?

Isla Nublar

  • Gäst
Isla Nublar
SV: Högsta framledning i historik felaktig på Ecozenith i250, hur fixa?
« Svar #1 skrivet: 29 december 2017, 09:07:56 »
Kompletterar med att jag hittade ett förslag till lösning i denna tråden, men jag är inte sugen på att nollställa alla inställningar och nollställa drifttiden etc. Finns det någon annan "enkel" lösning?

Utloggad Karl-Evert

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Stad/land: Gotland
  • Antal inlägg: 187
  • Karma +0/-0
  • Värmepump och ?
Nytt hus
EcoAir 410 med Basic styrning. Fast kondensering mot Strömnäspanna TS 500 (500 liter acktank med 120 liter vvb). Thermomatic shuntstyrning med rumsgivare ( på g utegivare och effektvakt till elpatronen). Pumpen värmer ett sk. Gotlandshus byggt 1981, 1,5 plan totalt 240m2.
Gamla huset sålt
CTC EcoPart 417 + EcoZenith i550 Pro, jordvärme, 3x550m slang (3x510m "aktiv") + CTC Kombipanna med sågspån-förugn, pannan dockad till Zenith tanken med laddomat 21.
Pumpen värmer ett gammalt Gotlands-hus (kalkstenshus, dåligt issolerat) från 1842, 160m2 (med möjlighet att inreda 40m2 till på övervåningen) + källaren + via kulvert tvättstuga i flygelbyggnad (också byggt av kalksten).
Panasonic NE9PKE i garage/verkstadsbyggnad på 44m2

Isla Nublar

  • Gäst
Isla Nublar
SV: Högsta framledning i historik felaktig på Ecozenith i250, hur fixa?
« Svar #3 skrivet: 29 december 2017, 09:50:26 »
DÃ¥ vet jag. Tack för svar  :)

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!