Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!
 

Författare Ämne: Uppdatering av Daikin controller appen och WLAN adapter  (läst 3544 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad fullkoll

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Stad/land: Laxsjö
  • Antal inlägg: 46
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
Uppdatering av Daikin controller appen och WLAN adapter
« skrivet: 22 februari 2016, 20:45:17 »
Idag kom det en uppdatering till iOS appen som kontrollerar min Caldo X25 via WiFi och inför uppdateringen står det:

"make sure that you are in in-home operation to ensure successful update of your Daikin WLAN adapter".

Behöver konkret info om detta och hur man genomför uppdateringen av adaptern! Vad innebär t ex in-home operation? Hur uppdaterar man adaptern?

Uppdateringen skall enl uppgift ge "Improved adapter stability" - vilket förhoppningsvis löser mina problem med styrningen via WiFi..........
« Senast ändrad: 23 februari 2016, 13:38:15 av fullkoll »

Utloggad Daikin_

  • Moderator
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 2870
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Uppdatering av Daikin controller appen
« Svar #1 skrivet: 22 februari 2016, 21:13:51 »
Det betyder att du måste vara på plats i huset när du uppdaterar din firmware. Du kan inte göra det på distans. När du laddar ner den nya appen så finns det i den en information om hur du gör. Känner appen av att du har en gammal firmware så kommer den ladda ner en ny till wifi modulen. Dina stabilitets problem försvinner när du uppdaterar modulen. Ett plus med nya appen är att du därmed IFTTT på köpet. (gå in på ifttt.com och skapa konto om du vill) då kan du skapa recept för din maskin.

Mvh
Daikin

Utloggad fullkoll

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Stad/land: Laxsjö
  • Antal inlägg: 46
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Uppdatering av Daikin controller appen
« Svar #2 skrivet: 22 februari 2016, 22:03:37 »
Det betyder att du måste vara på plats i huset när du uppdaterar din firmware. Du kan inte göra det på distans.

Tack för svaret!

Betyder det att jag inte pÃ¥ plats kan sköta kontakten med adaptern via husets Wlan/router utan med direkt kontakt med den som vid installationen?  AlltsÃ¥ med hjälp av MODE-knappen / AP-mode med adapterns eget WLAN?

Kan jag uppdatera appen nu utan att vara i huset och uppdatera firmware när jag (så småningom) kommer dit?


/Kjell
« Senast ändrad: 22 februari 2016, 22:36:12 av fullkoll »

Utloggad fullkoll

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Stad/land: Laxsjö
  • Antal inlägg: 46
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Uppdatering av Daikin controller appen och WLAN adapter
« Svar #3 skrivet: 28 februari 2016, 15:43:14 »
Uppdatering 28 feb 2016:

Jag har i helgen besökt pumpen och uppdaterat både appen och Wi-Fi-adaptern utan problem och inloggningsuppgifterna låg kvar.

Appen är nu märkbart aptitligare att beskåda och fläktstyrningen framlyft - bra!

Hope my problems are over... ;)

/Kjell

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser
Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!