Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Vad är ok marknadsföring ?  (läst 5049 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Luka 3

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 292
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Vad är ok marknadsföring ?
« Svar #30 skrivet: 14 juni 2019, 12:21:58 »
Man mÃ¥ste alltid förklara allting i detalj för dig Smurfen.  Jag vet vad magnetitfilter och tank är efter att ha monterat 100 tals av varje.

Daikin framställer det som att deras grejer är unika pga att de är de enda som monterat in det i sin maskin,  men Thermia som skickar med det dÃ¥ ?

Jag drog upp tank för det är än 1000 ggr bättre produkt som faktiskt ger dig bättre förutsättningar.


Utloggad jehu

  • Lekman men kanske en vacker dag
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 1972
  • Karma +5/-12
  • Kön: Man
  • CTC hÃ¥ller mÃ¥ttet
SV: Vad är ok marknadsföring ?
« Svar #31 skrivet: 14 juni 2019, 13:34:21 »
Luka skulle aldrig orka anmäla till ARN men han har obegränsad energi
när det gäller att jiddra i forum.  tummenupp
Villa  330 m2 + källare byggd 1907. 5 i familjen. CTC Ecoheat 10. Borrat 150 m aktivt hÃ¥l (2002) + 150 m (2013). Brine innan tilläggsborrning -2/-5 i mars, nu +3/0. Ã…tta fungerande eldstäder. Ã…rstotalförbrukning cirka 18000 kWh + 4m3 ved. (Tidigare 45000 kWh+ 2m3 ved)
Styr sedan feb -22 med Ngenic Tune och timdebitering med Tibber.
Nu nere på 14000 kWh/år!

Utloggad Luka 3

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 292
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Vad är ok marknadsföring ?
« Svar #32 skrivet: 14 juni 2019, 13:45:35 »
Jag orkar anmäla.   Men vad skulle det hjälpa till ?

Jag jiddrar inte med Daikin.  Det är dem som skriver osanningar inte jag. :)

Utloggad Smurfen.

  • Har pÃ¥ nÃ¥tt sätt blivit
  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 19104
  • Karma +15/-13
SV: Vad är ok marknadsföring ?
« Svar #33 skrivet: 14 juni 2019, 16:44:22 »
Man mÃ¥ste alltid förklara allting i detalj för dig Smurfen.  Jag vet vad magnetitfilter och tank är efter att ha monterat 100 tals av varje.

Daikin framställer det som att deras grejer är unika pga att de är de enda som monterat in det i sin maskin,  men Thermia som skickar med det dÃ¥ ?

Jag drog upp tank för det är än 1000 ggr bättre produkt som faktiskt ger dig bättre förutsättningar.
Ja man måste förklara i detalj när man jämför ett filter med en tank det är helt olika produkter med olika användningsområden nån kan ju tro att dom ersätter varandra med det gör dom inte. Vill man ta bort magnetit ur systemet är filtret 1000 gånger bättre skulle jag tro.
Nibe 1245 8kw kopplad mot Hpd acktankar/arbetstankar med förvärmnings slinga för vv tillsammans med vedpanna. Stibel eltron återvinnings aggregat typ Flm som värmer 180 meters borra.

Utloggad rocas

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Örebro
  • Antal inlägg: 3883
  • Karma +3/-2
  • Kön: Man
SV: Vad är ok marknadsföring ?
« Svar #34 skrivet: 14 juni 2019, 18:39:03 »
Är det ok att skriva vad som helst i marknadsförings syfte?
Kan man säga att - klarar huset till -32 utan extra el?

Kan man skriva så här

Den nya luft/vattenvärmepumpen Daikin Altherma 3 ger överlägset bäst energieffektivitet, tillförlitlighet och kontroll. Det är den enda luft/vattenvärmepumpen på marknaden med inbyggt magnetitfilter vilket säkerställer högre driftsäkerhet och längre livslängd.


Varför säkerställer mahnetitfilter högre driftsäkerhet och livslängd?  Innebär inte det att en tank gör ocksÃ¥ dÃ¥ eftersom smuts hamnar i botten av tanken och den samtidigt säkerställer flöde?   Varför har värmepumpar hÃ¥llt i 30 Ã¥r utan magnetitfilter ? 

Kan man säga att
Vår bergvärmepump är inverterstyrd och anpassar alltid effekten efter husets behov (mellan 2,5 och 13 kW).

När detta i verkligheten beror pÃ¥ de tillgängliga flödena ?  Om tex inte flödet finns sÃ¥ fÃ¥r man aldrig ut de 13 kw som utlovas.  Vilket ansvar tar fabrikanter för värmesystemet när de ändrar balansen i det?

Är detta en ok text
Unikt styrsystem helhetsoptimerar systemets alla komponenter för bästa möjliga driftsförutsättningar.

Systemets ?  innebär det att det ändrar min radiatorer och flöden eller golvvärme ocksÃ¥?   Eller vad menar dem med helhetsoptimerar systemet?   Det känns ju som en kanonlösning. Styret fixar allt i hela mitt system  dontknow

Daikin säger väl bara att deras pump är så bra som en vp kan vara......men att påstå att huset aldrig behöver eltillskott.....verka överdrivet.
Bor i Örebro/Närke.
Nibe 2025-6, dockad direkt på returen till en kökspanna, ej tank, styrd via rumstermostat. Nyinstallerad (jan-09). KVT 11 monterad 2011 efter sönderfrusen förångare. Åretrunthus byggt 1907, men tillbyggt/renoverat under de 40 år jag har ägt det.
Flera olika luft/luft pumpar, som används som ac sommartid eller värmetillskott vid minusgrader.
Ved-kökspanna.
Rullande årsförbrukning/köpt el: 10000 kwh
39 st  solpaneler monterade hösten 2022.

Utloggad Rickard

  • Rickard
  • Administratör
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: PiteÃ¥
  • Antal inlägg: 34818
  • Karma +54/-44
  • Kön: Man
  • Ägare av forumet
SV: Vad är ok marknadsföring ?
« Svar #35 skrivet: 15 juni 2019, 10:15:08 »
Ang 4mm    dessa förÃ¥ngare är stora.  Att inte alla använder det är sÃ¥klart för att det är dyrt.
Bättre o ha en liten förÃ¥ngare och bsra säga  - vi är överlägsna.  Man tjänar mer pengar dÃ¥  tummenupp

0 chans att Daikins vvx är sÃ¥ mkt större  än andras eller att deras slingor i tankar är det.  Viessmann har 32 rör i sina och även ladd vvx i en del. Thermia och Nibe har mig veterligen inga större problem med att växla över effekt i de anläggningar jag byggt.

Ren lögn inget annat  tummenupp.   Konstigt att ni tycker det är ok.   Du kan skriva i dina annonser att dina ljuddämpare gör värmepumpar totalt ljudlösa och dins elmätare är sÃ¥ bra att de tom sänker förbrukningen lite och gör sÃ¥ värmepump är klarar 32 minus utan spets.
Det är inte större lögner än Daikins reklam iaf  :)
nu gällde ju denna text deras värmepump med solfångare som ökar systemverkningsgrad och temperatur i tanken, det har inte (bara) med volym att göra, och de ger faktiskt upp till dubbelt så mycket tappvarmvatten ubder vissa förutsättningar.
Det du däremot skriver är ren lögn, eller oförstånd.
Webbshop för energisparare: www.energibutiken.se
Till forumets kostnadsfria Offerttjänst: https://www.energioffert.se
Min loggade anläggning: https://e-logger.se/pub?rmarklund
Mina andra forum: www.poolforum.se och: www.atvforum.se
Konverterat från direktverkande elradiatorer till vattenburet och värmepump 2003. Hus: Älvsbyhus -75, Ort PITEÅ, uppvärmd yta ca 170 m2. Värmepump Nibe 1255-12, 500 meter ytjord-kollektor i en slinga, 14 st Korado radiatorer,2-rörs vattenburet system. Utomhuspool 4 X 8 meter som värms med värmepump till ca 32 grader under maj-sept.
38 stycken solceller, Hanersun TCP18-54HB415W, Total teoretisk effekt 15770 W.
Invertern är en Hybrid från Growatt på 15 kW, och batterierna är Growatt APX HV Battery 15 kW, Power Module APX 98020-P1/APX 98034-P2
Yrke: Egen företagare, bakgrund: Systemtekniker med inriktning mot styr/regler. 3 års yrkesutbildning + diverse internutbildningar, 20 års yrkeserfarenhet.
Allt om mig: http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=5196.msg48236#msg48236

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Mer än 20 års erfarenhet av värmepumpar
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser
Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!