Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Tips om bra uppgrag för en svensexa.  (läst 44683 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad MangeH

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 376
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
Tips om bra uppgrag för en svensexa.
« skrivet: 21 maj 2008, 22:54:00 »
Hej.

Är på väg att ordna en svensexa och en av delarna är som vanligt de alla förnedrings uppdrag som offret ska göra för att
få tillbaka sina kläder eller nått sånt.

Tänkte höra om någon har några roliga uppdrag som sticker ut lite som tips att komma med.
(dvs nått lite ovanligare än de vanliga som sälja kyssar)


Utloggad nic2

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 1564
  • Karma +1/-1
  • Jag saknar min kamin...ibland
SV: Tips om bra uppgrag för en svensexa.
« Svar #1 skrivet: 22 maj 2008, 18:20:02 »
Fyll brudgummen ordentligt, slå upp ett tält i en stor rondell, klä av honom naken och baxa in honom i tältet när han slocknat.
 Thumbsup
1,5 plans villa (-82)140m2 i Östergötland.
Bergvärme, Nibe 1230-6, 150m energibrunn, installerat 2007

Förbr. 2012: Totalt 12000kWh, varav 4800kWh till VP för värme & varmvatten.

Utloggad jompaa

  • Lär av andra sÃ¥ slipper man göra misstagen själv.
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Näsum
  • Antal inlägg: 738
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Ja se transistorer!
    • index.htlm
SV: Tips om bra uppgrag för en svensexa.
« Svar #2 skrivet: 26 maj 2008, 00:23:48 »
Släng en filt över brudgummen och be han ta av sig allt onödigt ...
sen när han är klar avlägsna filten  ;D
/Bosse
3 st Panasonic CS/CU-NE9PKE, installerad av kylmontör 07-02-2014. Villa -68 1 plan 122 m², källare med garage 125m² pellets Baxi Millenium 20Kw+CTC 1100 family. Växtzon 1, 17 m.ö.h tomt på ca 1790 m² som samt robotgräsklippare Selekta som ombesörjer klippning av gräsmattan.

Utloggad Dirk Diggler

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Stad/land: Stockholm
  • Antal inlägg: 137
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
SV: Tips om bra uppgrag för en svensexa.
« Svar #3 skrivet: 02 juni 2008, 22:01:32 »
Förnedra honom inte! Det blir bara töntigt.

Försök att få till en jävligt rolig dag/kväll/natt/dygn istället.


Utloggad Rickard

  • Rickard
  • Administratör
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: PiteÃ¥
  • Antal inlägg: 34900
  • Karma +55/-44
  • Kön: Man
  • Ägare av forumet
SV: Tips om bra uppgrag för en svensexa.
« Svar #4 skrivet: 03 juni 2008, 09:40:33 »
Håller med, om ni skall ha uppdrag, försök fixa positiva uppdrag där han får briljera istället för att förnedras.
I dagens läge har de flesta inte så många goda vänner, att förnedra en av de få som finns känns inte speciellt modernt.

Är han bra pÃ¥ pingis/tennis/fotboll eller nÃ¥t annat kan ni väl ställa upp fyra personer (ungdomar, kvinnor  :-\ eller andra typer av personer) som inte är lika duktiga och sedan fÃ¥r han försöka vinna mot dem trots att de är mÃ¥nga fler.
Kanske en dålig ide, men i alla fall nåt som inte förnedrar honom även om han förlorar.
Webbshop för energisparare: www.energibutiken.se
Till forumets kostnadsfria Offerttjänst: https://www.energioffert.se
Min loggade anläggning: https://e-logger.se/pub?rmarklund
Mina andra forum: www.poolforum.se och: www.atvforum.se
Konverterat från direktverkande elradiatorer till vattenburet och värmepump 2003. Hus: Älvsbyhus -75, Ort PITEÅ, uppvärmd yta ca 170 m2. Värmepump Nibe 1255-12, 500 meter ytjord-kollektor i en slinga, 14 st Korado radiatorer,2-rörs vattenburet system. Utomhuspool 4 X 8 meter som värms med värmepump till ca 32 grader under maj-sept.
38 stycken solceller, Hanersun TCP18-54HB415W, Total teoretisk effekt 15770 W.
Invertern är en Hybrid från Growatt på 15 kW, och batterierna är Growatt APX HV Battery 15 kW, Power Module APX 98020-P1/APX 98034-P2
Yrke: Egen företagare, bakgrund: Systemtekniker med inriktning mot styr/regler. 3 års yrkesutbildning + diverse internutbildningar, 20 års yrkeserfarenhet.
Allt om mig: http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=5196.msg48236#msg48236

Utloggad Rickard

  • Rickard
  • Administratör
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: PiteÃ¥
  • Antal inlägg: 34900
  • Karma +55/-44
  • Kön: Man
  • Ägare av forumet
SV: Tips om bra uppgrag för en svensexa.
« Svar #5 skrivet: 03 juni 2008, 09:45:11 »
Skriv en sång till en känd text som han får träna in och framföra, texten kan handla om honom, eller hans vänner och kan vara både sann, ironisk eller anspela på hans speciella egenheter på något annat sätt.
Även om han inte sjunger bra så behöver han inte känna sig förnedrad, men lite pinsamt kan det ju vara att uppträda.

En bra text uppskattas av alla som deltar på en sådan tillställning, dessutom kan det vara rätt kul att skriva en ny text till en känd melodi.
Webbshop för energisparare: www.energibutiken.se
Till forumets kostnadsfria Offerttjänst: https://www.energioffert.se
Min loggade anläggning: https://e-logger.se/pub?rmarklund
Mina andra forum: www.poolforum.se och: www.atvforum.se
Konverterat från direktverkande elradiatorer till vattenburet och värmepump 2003. Hus: Älvsbyhus -75, Ort PITEÅ, uppvärmd yta ca 170 m2. Värmepump Nibe 1255-12, 500 meter ytjord-kollektor i en slinga, 14 st Korado radiatorer,2-rörs vattenburet system. Utomhuspool 4 X 8 meter som värms med värmepump till ca 32 grader under maj-sept.
38 stycken solceller, Hanersun TCP18-54HB415W, Total teoretisk effekt 15770 W.
Invertern är en Hybrid från Growatt på 15 kW, och batterierna är Growatt APX HV Battery 15 kW, Power Module APX 98020-P1/APX 98034-P2
Yrke: Egen företagare, bakgrund: Systemtekniker med inriktning mot styr/regler. 3 års yrkesutbildning + diverse internutbildningar, 20 års yrkeserfarenhet.
Allt om mig: http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=5196.msg48236#msg48236

Utloggad MangeH

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 376
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
SV: Tips om bra uppgrag för en svensexa.
« Svar #6 skrivet: 03 juni 2008, 10:01:24 »
Förnedra honom inte! Det blir bara töntigt.

Försök att få till en jävligt rolig dag/kväll/natt/dygn istället.



Precis.
Vill hålla de sk "förnedrings uppdragen" på en mild nivå. Dagen/kvällen ska vara något han minns som något kul. Dock ska han få bjuda på sig lite....

Utloggad NickeNyfiken

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Stad/land: Stockholm
  • Antal inlägg: 41
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
SV: Tips om bra uppgrag för en svensexa.
« Svar #7 skrivet: 04 juni 2008, 14:22:14 »
Håller fullständigt med om föregående talare - NER MED FÖRNEDRING!

På min svensexa tog grabbgänget med mig till Skottland (med Ryanair till Glasgow) där vi gick på Whiskeydestilleri (Glengoyne) för att lära oss om processen och prova deras sorter. Så DJÄVLA trevligt.
Dagen efter blev det golf - det måste man ju spela när man är i Skottland.

Så det är vad jag rekommenderar - vad har pågen för intressen? Fråga er själva det och spinn sen vidare.
Gillar han bilar? Låt honom provköra en Lamborghini (det går nämligen).
Gillar han öl/whisky/vin? Provning av dylikt. Går även med cigarrer har jag för mig.
Är han en machotyp? Låt honom pröva på boxning. Många klubbar har såna "arrangemang". Om ni är i Stockholm så går det på Narva boxningsklubb. Han blir garanterat spak av en sån grej men det är fortfarande väldigt kul.
Det är sen aldrig fel att avsluta med en kryssning då man får "svina loss" lite också...

Men, som sagt, håll förnedringen på ett minimum. Spöka inte ut karln mer än nödvändigt heller, då blir det bara pinsamma minnen istället för sköna.

//NickeNyfiken
1 1/2 plans Myresjöhus från -94 om 203 kvm (117+86) som värms med direktverkande el (förbrukning beräknad till 25000 kwh/år). Öppen planlösning med 3-glas isolerfönster. Toshiba RAS-13-GKVP installerad 20/5 -08.

Utloggad MangeH

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 376
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
SV: Tips om bra uppgrag för en svensexa.
« Svar #8 skrivet: 04 juni 2008, 15:50:48 »
Blir nog rätt snällt verkar det som. Enbart någon form av mild förnedring på stan där han ska samla poäng för att få tillbaka sina kläder. Inga skämmiga saker utan milda saker som träna bröllops vals, Klä in nån tjej i toapapper osv....

06.00 Samling + Kidnappning
07.00 Offret åker vattenskidor
10.00 Vi kör ifrån offret på Gocart banan
12.00 Vi målar offret röd på Paintball banan.
15.00 Snabb Mellis på McDonalds (om vi hinner)
15.30. Offret Hoppar Bungy Jump.
16:00. Offret badar Naken vid slussen
16.45. "Besök på Hälso Center". (Offret får Tarmsköljning).
17.30. Boxning. (Offret får Tjejdäng)
18.30 Mild Förnedring av Offret på stan.
20.00 Middag med strippor. (Offret fÃ¥r  Lap Dance)

Utloggad utopiazz

  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Stad/land: Stockholm
  • Antal inlägg: 2778
  • Karma +8/-3
  • Kön: Man
SV: Tips om bra uppgrag för en svensexa.
« Svar #9 skrivet: 04 juni 2008, 16:08:41 »
16:00. Offret badar Naken vid slussen

Om vi menar samma Slussen så se till att använda livlina. Det är bra strömt under ytan vid Slussen. Ett tips på bra badställe är vid Kornhamnstorg bredvid restaurang båten en solig eftermiddag. Garanterat mycket folk som solar sig på kajen .

/Johan
Ta alltid ut lycka i förskott, det värsta som kan hända är att du var glad i onödan.

VP Driftsatt 2005-02-10
Nibe 1115-8.5 med elpatron kopplad för 6kw (avstängd)
Nibe VPA 300/200, Acktank 500l, borra 203m (199 aktiva meter).
Villa 200m2 i Stockholm med 180m2 golvvärme (vatten) samt fyra vattenradiatorer.
Värmer även 2st gästsugor på totalt 30m2 med fem vattenradiatorer. Matning via 20m kulvert.

Utloggad MangeH

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 376
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
SV: Tips om bra uppgrag för en svensexa.
« Svar #10 skrivet: 04 juni 2008, 16:12:23 »
Tack. Det kanske är bättre....

Utloggad torstain

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Stad/land: sundbyberg/Gotland
  • Antal inlägg: 394
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Jag älskar värmepumpar!
SV: Tips om bra uppgrag för en svensexa.
« Svar #11 skrivet: 04 juni 2008, 18:07:29 »
Har ett tips på kidnappningen. Prata med en skapligt snygg tjej (någon ni känner men inte offret) låna/hyr en interflora t-shirt och blomblock. Skicka upp tjejen till offret med blommor, offrets tilltänkta skall vara borta, när killen öppnar och tar emot blomstret så frågar tjej en om hon får låna toa för hon är så himla nödig. Lagom hon tagit sig in på toa så skickar ni upp den blivande svärmor/svärfar alt brudens bästa kompis (som ni har invigt i plotten). När blomtjejen hör att de börjar prata kliver hon ut i klädd endast en handduk och säger: "Det är ok om jag tar en dusch?" Då gäller det att svärfar/svärmor/kompis blir "arg" och stormar ut. Och när sedan offret springer efter för att förklara så står ni utanför och filmar!

Detta går att göra även när det är möhippa, fast med en blomkille då.
Nibe fighter 1230-10 med 2*300m slang på gotland i hus från -46 betonghålsten tvåvåningar, kall vind och varmkällare. Ca 200m2 uppvärmd yta.

Utloggad MangeH

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 376
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
SV: Tips om bra uppgrag för en svensexa.
« Svar #12 skrivet: 04 juni 2008, 18:59:27 »
Haha den är klockren...

Utloggad NickeNyfiken

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Stad/land: Stockholm
  • Antal inlägg: 41
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
SV: Tips om bra uppgrag för en svensexa.
« Svar #13 skrivet: 09 juni 2008, 08:52:24 »
20.00 Middag med strippor. (Offret fÃ¥r  Lap Dance)

Med risk för att vara en sjuuuuk partypooper - behöver ni verkligen strippor? Min erfarenhet av det är, för det första omfattande, för det andra att det är slöseri med pengar. En tjej kommer in, dansar lite, klär av sig näck och sen är det över på typ en kvart.
Och för det måste man hosta upp flera tusen. Då är det väl roligare att lägga dom pengarna på mer sponken eller nåt?

Fast det är klart, det kanske är er första svensexa...?  ^-^
1 1/2 plans Myresjöhus från -94 om 203 kvm (117+86) som värms med direktverkande el (förbrukning beräknad till 25000 kwh/år). Öppen planlösning med 3-glas isolerfönster. Toshiba RAS-13-GKVP installerad 20/5 -08.

Utloggad Vasaloppsåkarn

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 159
  • Karma +0/-0
SV: Tips om bra uppgrag för en svensexa.
« Svar #14 skrivet: 12 juni 2008, 21:24:30 »
Hej på Er!

Jag har varit på 5 svensexor o ordnat 1 själv. Mina tips är följande:

1) Gör inte för packad schema för dagen. Blir bara stressigt o man har inte tid att snacka med varandra.
2) Fyll inte mannen. Skit tråkigt att ha minnesluckor.
3) Var noga med att var o en som är med vet vad  som gäller under dagen.
4) Börja att planera tid. Desto bättre aktiviteter kan komma fram..
5) Se till att mannen dricker vatten under dagen inte bara öl
6) Desto hyfsat billigare svensexa kanske blir att fler känner att de kan vara med.

Kulgrej som jag har haft på en svensexa: Gör en fejkad agenda för dagen med div tuffa,riktigt pinsamma aktiviteter som sedan mannen i fråga råkar få se..
Han fick svettas bra lång tid innan vi berättade att den var fejkad.
AQUAES 270  Tilluftsaggregat -83
Direktverkande el element
Daikin luft-luft FTXS25D installerad -07
Uppv.yta: 123 m2
Årsförbrukning: 12000 kwh

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!