0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag hade skrivit fel tidigare. Lyfte på kåpan och mätte ventilerna igen och dom ligger så att jag får in ett blad på 0,06 mm men inte 0,08 mm så dom torde var så brabjusterade som det går Tog en lite längre tur med kinapuffen och den kanske inte går så dåligt iaf. Lite trött uppför men orkar iaf hålla 30 om den fått ha lite fart innan. Plan mark så visar glädjemätaren nu nästan 60. Ska mäta med gps imorgon för att få lite bättre koll. Kan ju kanske vara så att mn trimmat den med hjälp av vikterna i variatorn
Finns även en strypning i luftburken, samt sätta på större huvudmunstycke i gasaren, tror jag satt 110, samt bytte vikterna från 110g till 50g, vart som en annan maskin, före trött så den knappt gick 25kmh, sen underbart Acc som en fin 2 taktare, men lite mer varv på toppfarten, gick ca 65kmh
jag vet inte hur primärvariatorns fjäder ser ut, men det borde gå att shimmsa den, dvs göra fjädern hårdarepå det sättet så kan du finsjustera växlingsvarven, den enda biverkningen blir att tillsagsvarven ökar,men det gör nog bara att den fortare kommer upp i toppvarv/växlingsvarv.som jag förstår din beskrivning så sjunker varven på motorn i uppförslut?, om allt lirar som det ska så skall den inte tappa nå´t på toppvarven, fast skulle tro att dom från fabrik inte är så optimerade direkt.Dogge
Jag har förvisso rätt begränsad erfarenhet av den där sortens fordon, men jag skulle nog misstänka variatorremmen i första hand. Har varit med om ett fall med en 50 cc fyrhjuling som blev som en helt ny maskin efter rembyte. Den gamla remmen såg inte så dålig ut men visade sig vara 1,5-2 mm smalare än den nya.Det kan också löna sig att kolla noga att inte någon av bromsarna ligger an det minsta, och att byta olja i slutväxeln.