Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Läckande radiatorventil  (läst 286 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Lsam1

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 1
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
Läckande radiatorventil
« skrivet: 09 december 2023, 10:16:51 »
Hej,

Jag har en radiatorventil som börjat läcka från själva pinnen som termostaten styr på. Har förstått att det är möjligt att byta endast packboxen/insatsen. Är helt oerfaren på rörmokeri, men tänker att det här borde jag klara själv. Nu till mina frågor:

-kan någon hjälpa mig med vad för ventil det är, och vad för packbox jag ska köpa? Har lagt med en bild. Jag har försökt komma fram till det med MMAs rotbok, men lyckas inte, är det någon slags adapter också kanske? Sitter en Danfoss termostat om det är till nån hjälp.

-vid själva bytet planerar jag att slå av värmepumpen, släppa trycket i systemet, lossa + byta packboxen med lite handdukar för att fånga upp spill, trycksätta systemet igen, lufta, dra igång värmepump. Radiatorn är på ovanvåningen. Något jag missat eller gör fel?

Väldigt tacksam för svar!

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!