Värmepumpsforum allt om värmepump och värmepumpar

VärmepumpsForum Allmänt => Värmepumpar - Märkesspecifikt Luft/vatten => Värmepumpar - Luft/vatten => Värmepumpar och installationsfrågor. => CTC => Ämnet startat av: gungner skrivet 05 december 2016, 17:25:34

Titel: Connect internet
Skrivet av: gungner skrivet 05 december 2016, 17:25:34
Efter dryga månaden så har min CTC-Connect (internet) slutat att fungera :( (den sitter på en Zenith i250, 3 månader gammal) Den verkar sedan tidigare öppna upp brandväggen med NAT-PMP och allt fungerade klanderfritt, inga ändringar alls gjord på brandväggen. Sedan utan förklaring slutade den fungera för 5 dagar sedan, "Something went wrong..". Jag ser att det hela tiden är traffic mellan min CTC och 217.197.57.210:9000, fram och tillbaka. Jag har dessutom gjort port-forward av port 9000 direkt till CTC burken, samma fel. Jag har försökt få kontakt med CTC för att höra om driftstörningar men som vanligt inget svar.

För att fungera i hemma miljö är dokumentationen under all kritik. Vill man ha bra säkerhet hemma så stänger man av UPnP och då fungerar den ju inte alls eftersom det är en extern server som måste få kontakt med Connect bakom en brandvägg. Ingen information om vilken portar etc som används.

Är det någon här som har erfarenhet av Connect? Kanske har samma problem och hittat en lösning?

mvh tord
Titel: SV: Connect internet
Skrivet av: Gualof skrivet 06 december 2016, 14:27:15
Har samma i min zenith i250..
funkat länge ett tag men förlora kontakten för några dagar sen,igår fick den plötsligt kontakt.
måste väl va nån extern server som krånglar??
Titel: SV: Connect internet
Skrivet av: gungner skrivet 06 december 2016, 19:04:45
jag fick oxå kontakt ett par gånger i går och i dag, men långt varje gång. Det suger att ingen på CTC svarar och gör något åt saken.