Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Thermia Atec Total - innegivare  (läst 1577 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad hickin

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 1
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
Thermia Atec Total - innegivare
« skrivet: 03 november 2018, 09:50:49 »
Hejsan,

Satt in en Thermia Atec 9 med inomhusdelen Total och det fungerar okej, inga problem med den ännu.
Dock så har jag endast utomhusgivare men då jag har en vedkamin också som jag eldar ganska frekvent så skulle jag hellre vilja att pumpen går efter inomhustemperaturen.
Har läst och googlat massor efter inomhusgivare men eftersom manualen anger att inomhusgivaren ska vara en fyrtrådig-givare så har jag inte lyckats hitta någon.
Är det någon som har vilken krets som används eller vad det är för gränssnitt som används?
Har saxat delen av manualen som anger att det är en fyrtrådig-givare.

Hickin_offline

  • Gäst
Hickin_offline
SV: Thermia Atec Total - innegivare
« Svar #1 skrivet: 04 november 2018, 19:04:10 »
Lite mera fakta när man googlat runt en hel dag.
Deras HMI snackar med DMC-enheten och den är uppkopplad med RS485 så det lär vara RS485 som givaren ska ha.
Ska kolla runt lite mera.

Utloggad Carl N

  • Manual-nörd
  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 29375
  • Karma +18/-8
  • Kön: Man
  • Alien snowman.
SV: Thermia Atec Total - innegivare
« Svar #2 skrivet: 05 november 2018, 07:29:32 »
Hittar inte heller dessa grejer på nätet, du måste nog vända dig till en Thermia-återförsäljare.
Huset: NIBE 1215-5, 120 m aktivt borrdjup, 127 m2 boyta 53 m2 biyta, suterräng byggt 1970. Tidigare 2,5 kbm olja/år, huset tilläggsisolerat i samband med VP-installationen. FST34+1 som frikyla.
Ca 5500 kWh i drivenergi för VP-drift, ca 5500 kWh HH-el + komfortgolvvärme i snitt/år.
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Fritidshuset, NIBE 1245-8, 160 m aktivt borrdjup, ca 150 m2 boarea + en liten källare från 1912.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!