Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Prestige  (läst 3794 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad hzzon

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 127
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
Prestige
« skrivet: 20 februari 2004, 10:47:20 »
Har lånat beräkningsprogrammet Prestige av en energirådgivare för att dubbelkolla min kalkyl.
Tyvärr finns inte min pump representerad i programmet utan bara en "defaultpump". Enligt rådgivaren så får han bara tillgång till den "fabriksneutrala" versionen.

Är det någon som har tillgång till filen där Thermia Diplomat 8 finns med? ;D

Visst är det konstigt att fabrikanterna enas om att ta fram ett nytt beräkningsprogram och sen vägra använda det eftersom dom tycker att det ger för djupa borrhål ???
"Gör man inte rätt så kan det lätt bli fel"
--Thermia Diplomat 8, Thermia Online, 165m aktivt borrhål--

admin

  • Gäst
admin
Re:Prestige
« Svar #1 skrivet: 20 februari 2004, 10:59:45 »
Kan man tycka, jag anser (numera) att man bör ta i beaktande husets totala energibehov vid första installationen, se nedanstående länk till annan tråd i forumet där jag lägger ut texten i detta ämne.
http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?board=2;action=display;threadid=40

Gjorde man det skulle ett tämligen enkelt beräkningsprogram kunna ersätta deras högst avancerade.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!