Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Fjärrkontroll till Daikin XRH40 fungerar inte.  (läst 1345 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Stadsfiskalen

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 37
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
Jag märkte idag att maskinen inte lÃ¥ter när man använder fjärrkontrollen. Jag har en wifi-modul inkopplad som fungerar att styra innedelen med. Jag testade dÃ¥ att byta batteri pÃ¥ kontrollen utan resultat. Jag använde dÃ¥ kameran pÃ¥ telefonen, för att kika sÃ¥ att fjärrkontrollen lyser när man trycker pÃ¥ den, vilket den gör. Jag öppnade dÃ¥ locket och kikade pÃ¥ wifi-modulen. Om jag dÃ¥ trycker/hÃ¥ller in nÃ¥gon knapp pÃ¥ wifi-modulen, sÃ¥ fungerar fjärrkontrollen i 10-20 sekunder innan den slutar fungerar igen.  Jag har testat att göra maskinen strömlös utan resultat. Maskinen är ca 2 mÃ¥nader gammal. Vad kan felet vara?

Edit: idag när jag vaknade, fungerar både kontrollen och wifi-styrningen via mobilen utan problem.
« Senast ändrad: 28 oktober 2018, 08:08:35 av Stadsfiskalen »

Utloggad raptus

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 1019
  • Karma +0/-5
  • Daikin Synergi 40 ( Caldo XR 40)
SV: Fjärrkontroll till Daikin XRH40 fungerar inte.
« Svar #1 skrivet: 28 oktober 2018, 08:28:29 »
Annen elekronikk kan kanskje gitt forstyrrelser når du opplevde at fjernkontroll ikke virket ?

Raptus
Daikin Synergi 40 som erstattet Mitsubishi Electric FD35 VABH som tidligere erstattet Toshiba RAS B 13 GKVP-E .

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!