Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Amparell Nordic Star 35  (läst 3027 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Grönbete

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 106
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
Amparell Nordic Star 35
« skrivet: 16 december 2021, 10:25:29 »
Hej,

Vet någon nåt om denna pump? Hur är kvaliteten?

Utloggad Grönbete

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 106
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Amparell Nordic Star 35
« Svar #1 skrivet: 16 december 2021, 11:33:09 »
Kollade runt lite och det är stort sett samma som GREE electric alltså kinesiskt. Samma komponenter inne och utedel.

Utloggad SeBBBe

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Stad/land: Sjöbo, SkÃ¥ne
  • Antal inlägg: 26
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Amparell Nordic Star 35
« Svar #2 skrivet: 16 december 2021, 21:02:40 »
Varför är du intresserad av just den modellen? Kinesiska modeller kan vara helt okej (fast även där hade jag nog inte valt Gree) men är lite av en chansning, speciellt när du kan få en maskin från ett välkänt japanskt märke för samma eller mindre pengar?

Mycket bättre att titta på Mitsubishi, Panasonic, Toshiba, Daikin, Fujitsu..

Utloggad Grönbete

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 106
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Amparell Nordic Star 35
« Svar #3 skrivet: 17 december 2021, 07:25:20 »
Det är så att min Mitsubishi FH35 har pajat på garanti och dom jag köpte den av vill ersätta den med just en Amparell eller Gree som är samma maskin.

Gick inte med på det eftersom man inte vill byta från kval märke till nåt kinesiskt.

Angående Amparell/Gree, finns en svensk väldigt basic hemsida med bara en mail kontakt. Inget annat.
Förmodligen sätter dom bara på sin logga på Gree maskiner.
Kollar man på innedel och utedel artikelnummer så är det samma på Gree och Amparell.

Amparell är kopplat till Nordiska kyl & värme experten. Så dom köper väl in Gree maskiner billigt och sätter Amparell på dem.

För en Amparell Nordic Star 35 skall dom(20grader) ha 20.000 SEK. Och det är en Gree maskin från kina :o
« Senast ändrad: 17 december 2021, 07:38:57 av Grönbete »

Utloggad Daikin_

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 2870
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Amparell Nordic Star 35
« Svar #4 skrivet: 17 december 2021, 08:14:59 »
20000?

Tydligen utgår de från att sista idioten inte är född ännu.

D

Utloggad Grönbete

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 106
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Amparell Nordic Star 35
« Svar #5 skrivet: 17 december 2021, 08:54:45 »
20000?

Tydligen utgår de från att sista idioten inte är född ännu.

D
Ja Det är otroligt. 20.000 på deras hemsida. Är det lagligt att göra så, byta namn på samma produkt?
Amparell Nordic 35 är samma som Gree Amber 35
« Senast ändrad: 17 december 2021, 09:02:35 av Grönbete »

Utloggad Kobojsare

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Stad/land: Blekinge
  • Antal inlägg: 92
  • Karma +0/-0
SV: Amparell Nordic Star 35
« Svar #6 skrivet: 17 december 2021, 12:16:59 »
Mitsubishi electric har flera modeller som jag kan tänka mig borde vara möjligt att erbjuda som ersättningsmodell... Exakt vilken kan jag inte svara på men de har t.ex. Ninja eller AP modellerna. Borde väl vara mer likvärdigt?
Värmeglad.

Utloggad Grönbete

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 106
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Amparell Nordic Star 35
« Svar #7 skrivet: 17 december 2021, 12:21:20 »
Mitsubishi electric har flera modeller som jag kan tänka mig borde vara möjligt att erbjuda som ersättningsmodell... Exakt vilken kan jag inte svara på men de har t.ex. Ninja eller AP modellerna. Borde väl vara mer likvärdigt?

Precis min tanke med och förslag till dem. Men 20grader vill väll antingen bli av med kina maskinernan eller så förlorar dom minst på det.

Utloggad SeBBBe

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Stad/land: Sjöbo, SkÃ¥ne
  • Antal inlägg: 26
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Amparell Nordic Star 35
« Svar #8 skrivet: 17 december 2021, 13:52:40 »
Det ska du inte behöva gå med på. Ersättningsmodell bör väl i första hand komma ifrån samma tillverkare, i andra hand från ett likvärdigt märke..

Utloggad Grönbete

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 106
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Amparell Nordic Star 35
« Svar #9 skrivet: 17 december 2021, 14:41:41 »
Det ska du inte behöva gå med på. Ersättningsmodell bör väl i första hand komma ifrån samma tillverkare, i andra hand från ett likvärdigt märke..

20grader sa i mail att Nordic Star 35 är en mycket bättre pump än Mitsubishi FH35 och att dom hade minst kundklagomål på den. Om det är sant vet inte jag ::) det jag vet är att det är kinamaskin samma som Gree amber 35.

Kollade lite på finska motsvarigheten till detta forum och där är det minsann inte possitiva omdömmen om Gree Amber!
« Senast ändrad: 17 december 2021, 15:00:31 av Grönbete »

Utloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8450
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
SV: Amparell Nordic Star 35
« Svar #10 skrivet: 17 december 2021, 19:45:31 »
AP SOLID eller FT NINJA anser jag inte vara likvärdiga som FH , snarare LN HERO som är mest jämförbar.
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Utloggad electroluxaren

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 2437
  • Karma +1/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Amparell Nordic Star 35
« Svar #11 skrivet: 17 december 2021, 21:10:02 »
20grader sa i mail att Nordic Star 35 är en mycket bättre pump än Mitsubishi FH35 och att dom hade minst kundklagomål på den. Om det är sant vet inte jag ::) det jag vet är att det är kinamaskin samma som Gree amber 35.

Kollade lite på finska motsvarigheten till detta forum och där är det minsann inte possitiva omdömmen om Gree Amber!
det var det jävligaste att de verkligen försöker blåsa upp solsken i din stolgång!
skall de byta skall det vara en mitsubishi Hero punkt

Utloggad Kobojsare

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Stad/land: Blekinge
  • Antal inlägg: 92
  • Karma +0/-0
SV: Amparell Nordic Star 35
« Svar #12 skrivet: 17 december 2021, 21:39:45 »
Bra med folk som kan. tummenupp Är FH verkligen så pass gammal att de inte finns några på lager?
Värmeglad.

Utloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8450
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
SV: Amparell Nordic Star 35
« Svar #13 skrivet: 17 december 2021, 21:57:01 »
Nya utedelar eller innerdelar finns nog inte kvar hos Mitsubishi Sverige utan är det är bara reservdelar som finns.

Tror den såldes under nästan 9-10år vilket är sjukt länge med tanke på hur ofta det annars är modellbyten och bör därmed vara den mest sålda modellen i Sverige
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Utloggad Grönbete

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 106
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Amparell Nordic Star 35
« Svar #14 skrivet: 18 december 2021, 09:22:42 »
Nya utedelar eller innerdelar finns nog inte kvar hos Mitsubishi Sverige utan är det är bara reservdelar som finns.

Tror den såldes under nästan 9-10år vilket är sjukt länge med tanke på hur ofta det annars är modellbyten och bör därmed vara den mest sålda modellen i Sverige

20grader får inte tag i vare sig reservdelar eller nya pumpar. Dom Skulle höra med mitsubishi nästa vecka eftersom jag inte godtog en kinapump.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!