Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Nibe fighter 410p stendöd, svart display osv  (läst 3309 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

andreasnibe

  • Gäst
andreasnibe
Nibe fighter 410p stendöd, svart display osv
« skrivet: 05 mars 2013, 18:37:47 »
Nibe fighter 410p från sent 90-tal.

Bytte igår konding till tilluftsfläkt, stängde av pannan medans den byttes.
Efter omstart igen så gick den helt normalt, men efter några timmar såg jag att panntemp och tryck var lite ojämnt, trycket gick från ca 0,8 bar upp till 2 bar och tempen gick från 48-68 o ner igen. tänkte inte mer på de utan trodde att den kommit svaj efter omstart och att de skulle lugna sig, morgonen därpå hade pannan stoppat, display är helt svart, proppsäkringarna är hela och ström finns in till pannan. Ringt nibe support och rådfrågade, han misstänkte luft i systemet vilken kanske ledde till hög temp osv men att den skulle återställa sig självt eft några timmar när den svalnat. nu har de gått 12 timmar sedan jag såg att den var stopp och den är fortfarande lika stendöd, det enda som går är reservläget.

Vad kan ha hänt?  :o

andreasnibe

  • Gäst
andreasnibe
SV: Nibe fighter 410p stendöd, svart display osv
« Svar #1 skrivet: 06 mars 2013, 12:43:03 »
när jag gick förbi pannan för 30 min sen tryckte jag till återställningen till överhettningskyddet, klicka till, och jag testade att föra vredet från R till I, denna gång gick display igång och felkod A-02 visas, efter en stund steg panntempen till ca 68 grader och då slog de ifrån igen och är lika stendöd som innan...

Utloggad svmh906

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 626
  • Karma +0/-0
SV: Nibe fighter 410p stendöd, svart display osv
« Svar #2 skrivet: 06 mars 2013, 14:44:07 »
Luftat systemet? Har Ni innegivare? Provat koppla bort den? Hade strul med att tempen skenade för nåt år sen, nån pryl som var tvungen att resettas genom att sänka panntemp till under 30 grader eller vad det var, sök här på forumet.

andreasnibe

  • Gäst
andreasnibe
SV: Nibe fighter 410p stendöd, svart display osv
« Svar #3 skrivet: 06 mars 2013, 23:59:24 »
Efter att serviceman bytt reläkort och en kontaktor funkar den igen!

Utloggad svmh906

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 626
  • Karma +0/-0
SV: Nibe fighter 410p stendöd, svart display osv
« Svar #4 skrivet: 07 mars 2013, 10:15:55 »
Efter att serviceman bytt reläkort och en kontaktor funkar den igen!
LÃ¥ter bra. Vad kostade jobb + material?

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!