Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!
 

Författare Ämne: Ívt acktank tycker ur sig vatten då & då ...  (läst 922 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

GOJ

  • Gäst
GOJ
Ívt acktank tycker ur sig vatten då & då ...
« skrivet: 15 maj 2015, 15:55:15 »
Hej,
Jag har Ivt E7 pump och till denna Ivt 300L beredare. Då jag ej har golvbrunn vid Vp, så har jag en 25L dunk med slang från tanken till denna. Då och då ( 1gång per 2 månader) så får jag tömma denna dunk då den nästan är full. Är detta normalt att Vattenberedaren ska läcka lite eller är det något som man kan åtgärda? Tryckventilen ovanpå tanken har jag nyss bytt.

Utloggad Smurfen.

  • Har på nått sätt blivit
  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 19108
  • Karma +15/-13
SV: Ívt acktank tycker ur sig vatten då & då ...
« Svar #1 skrivet: 15 maj 2015, 15:57:53 »
När vp värmer kallt vatten så expanderar det och eftersom du har en backventil mot kv sidan så öppnar säk ventilen och släpper ut övertrycket så helt normalt  tummenupp
Nibe 1245 8kw kopplad mot Hpd acktankar/arbetstankar med förvärmnings slinga för vv tillsammans med vedpanna. Stibel eltron återvinnings aggregat typ Flm som värmer 180 meters borra.

GOJ

  • Gäst
GOJ
SV: Ívt acktank tycker ur sig vatten då & då ...
« Svar #2 skrivet: 16 maj 2015, 09:08:23 »

Ok, tack för svar! :)

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor p ntet, leverans till drren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!