Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: byte av pump eller special koppling ?  (läst 5202 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad CarMan

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Katrineholm
  • Antal inlägg: 2545
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
    • My boat and My life
SV: byte av pump eller special koppling ?
« Svar #15 skrivet: 06 mars 2005, 22:42:47 »
Men du! lova att testa först utan ombyggnad.
Läs om Rickards dusch och badorgier. När "hela fotbollslag" duschat!! Det har aldrig tagit slut säger han!!! Du sa ju själv att tempen steg trots att tjejen duschade!?  Om det nu var du?  Först bubbelpool sen koll om det behövs ombyggnad.

Du kan vara helt lugn, jag ska nog testa en hel del innan jag köper nått. sitter bara o tänker högt!
vet ju inte ännu om jag ska byga ut badrummet, deta kräver nämligen att jag flåttar en bärande vägg & 3 takstolar :o

Klart du skall bygga ut, det skall jag med, vi syns i bygga hus-forum till sommarn!

Bygga ut, jag ska bygga in  Sc:,h
jag har ju ett hus som är i 3 halvvåningar. badrunet på översavåningen vill kag förstora, då kan man ta lite yta från rumet bredvid, det är bara det att deta dum är en halv våning ned & det rumets takstolar måste ersättas med limträbalkar + att vagen som måste veck håller takstolarna för båda dessa våningar.
man va fan, det komer ju bli snyggt & jag har plats för att fäla ned bubbelkaret i golvet  ;D
Nibe 1215-8,5 170m aktivt borrdjup värmer ett hus på ca 230m2 i katrineholm (Sörmland)
klarar mig utan Tillskottsel  ner till Ã¥tminstÃ¥nde -25grader

årsmedeltemp i katrineholm är +5,8
årsmedel MIN temp för februari är -7,4
den 9 februari 1966 var det -34,2 så om det händer igen så kan jag ta att elpatronen gån nån timme på natten.

Utloggad CarMan

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Katrineholm
  • Antal inlägg: 2545
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
    • My boat and My life
SV: byte av pump eller special koppling ?
« Svar #16 skrivet: 03 juni 2006, 22:36:16 »
Om det är nån som läser denna tråd o undrar hur det gick, så kan man läsa fortsättningen i följande tråd.
http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=5636.0
Nibe 1215-8,5 170m aktivt borrdjup värmer ett hus på ca 230m2 i katrineholm (Sörmland)
klarar mig utan Tillskottsel  ner till Ã¥tminstÃ¥nde -25grader

årsmedeltemp i katrineholm är +5,8
årsmedel MIN temp för februari är -7,4
den 9 februari 1966 var det -34,2 så om det händer igen så kan jag ta att elpatronen gån nån timme på natten.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!