Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!
 

Författare Ämne: Jobbigaste forumsida jag någonsin sett. (blinkande reklam)  (läst 15514 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Rickard

  • Rickard
  • Administratör
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 34900
  • Karma +55/-44
  • Kön: Man
  • Ägare av forumet
SV: Jobbigaste forumsida jag någonsin sett. (blinkande reklam)
« Svar #30 skrivet: 26 april 2013, 06:06:02 »
Om man bara vill visa mer information så ändrar man texten men behåller bakgrundsfärgen, man ändrar inte både bakgrund *och* textfärg samtidigt för då upplevs det som att det blinkar.
Tex tycker inte *jag* att dina egna annonser är särskilt irriterande med bytet där bakgrunden är svart, men när layouten plötsligt inverteras så att texten är svart och bakgrunden vit så sticker det i ögonen och man blir irriterad/aktiverar addblock/lämnar sidan.

Mmm, som sagt, det är inte nåt jag tänkt på, och "Svart" är min genomgående färg, och den ljusa bakgrunden i andra delen av annonsen är helt enkelt ett resultat av att jag gjort en skärmdum från statistiksidan som har just ljus bakgrund.
För att ändra det måste jag designa en "Statistiksida" på egen hand, vilket tar tid, tid jag för tillfället inta har.
Men som sagt, jag skall försöka fixa det när jag får tid, dessutom har antalet besökare ökat, så jag behöver ändå uppdatera statistiken.
Webbshop för energisparare: www.energibutiken.se
Till forumets kostnadsfria Offerttjänst: https://www.energioffert.se
Min loggade anläggning: https://e-logger.se/pub?rmarklund
Mina andra forum: www.poolforum.se och: www.atvforum.se
Konverterat från direktverkande elradiatorer till vattenburet och värmepump 2003. Hus: Älvsbyhus -75, Ort PITEÅ, uppvärmd yta ca 170 m2. Värmepump Nibe 1255-12, 500 meter ytjord-kollektor i en slinga, 14 st Korado radiatorer,2-rörs vattenburet system. Utomhuspool 4 X 8 meter som värms med värmepump till ca 32 grader under maj-sept.
38 stycken solceller, Hanersun TCP18-54HB415W, Total teoretisk effekt 15770 W.
Invertern är en Hybrid från Growatt på 15 kW, och batterierna är Growatt APX HV Battery 15 kW, Power Module APX 98020-P1/APX 98034-P2
Yrke: Egen företagare, bakgrund: Systemtekniker med inriktning mot styr/regler. 3 års yrkesutbildning + diverse internutbildningar, 20 års yrkeserfarenhet.
Allt om mig: http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=5196.msg48236#msg48236

Utloggad Volvo245GLT

  • Expert på värmepump
  • ****
  • Stad/land: Ljusne
  • Antal inlägg: 490
  • Karma +3/-0
  • Kön: Man
Personligen så störs jag inte alls av reklamen. Tvärtom; jag ser gärna på för ämnet relevanta annonser (värmepumpar, energi) oavsett om de blinkar eller ej. :)
Men som jag nog påpekat tidigare så är det helt kört att besöka det här forumet både på iPhone 4s och på iPad 2. :(
Safari kraschar som regel efter en kort stund. Antar att alla animerade annonsbilder käkar upp minnet...
Är jag verkligen ensam om det här problemet!? Kör visserligen "jailbreakat" med div. tweaks och skumma hack pålagt som säkert påverkar stabiliteten i vissa lägen, men ändå?

I övrigt så gillar jag förslaget om Facebook som nämndes tidigare i tråden! Varför inte ha en sida för VP-forum (och även poolforumet etc..) som vi kan gå in och like'a?  tummenupp
Om inte annat så är det ju en både gratis och bra marknadsföringskanal.
Lyft fram extra intressanta trådar på forumet, länka till nya produkter i butiken, ha enkla tävlingar av typen "gilla och dela".. Samarbeta med de olika tillverkarnas sidor o.s.v..

Det här forumet är ju en riktig guldgruva som alla som har en värmepump eller tänker köpa en bör känna till!..
Thermia Villa 75 -03
Thermia DUO 12 -85
Panasonic E21DKE -05

Utloggad "joka"

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 2126
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
SV: Jobbigaste forumsida jag någonsin sett. (blinkande reklam)
« Svar #32 skrivet: 28 april 2013, 10:26:59 »
I övrigt så gillar jag förslaget om Facebook som nämndes tidigare i tråden! Varför inte ha en sida för VP-forum (och även poolforumet etc..) som vi kan gå in och like'a?  tummenupp
Om inte annat så är det ju en både gratis och bra marknadsföringskanal.
Lyft fram extra intressanta trådar på forumet, länka till nya produkter i butiken, ha enkla tävlingar av typen "gilla och dela".. Samarbeta med de olika tillverkarnas sidor o.s.v..

Det här forumet är ju en riktig guldgruva som alla som har en värmepump eller tänker köpa en bör känna till!..

Där är vi rörande överens  tummenupp
Tyvärr så har ju Herr R inte intresse för Facebook och då kanske han inte ser dess möjligheter med det heller  dontknow
Och det får man ju respektera men han skulle allt ta sig en titt på hur han skulle kunna göra sen när han har tid till det  :)
Facebook är ju faktiskt mer än spel och ointressanta statusuppdateringar...
Bosch CC160 med värmepump EHP 8 AW.
2010:18159kwh                
2011:12921kwh
2012:15189kwh
2013:13264kwh
2014:13064kwh
2015:12827kwh
2016:15483kwh
2017:13652kwh
2018:14399kwh

Utloggad Rickard

  • Rickard
  • Administratör
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 34900
  • Karma +55/-44
  • Kön: Man
  • Ägare av forumet
SV: Jobbigaste forumsida jag någonsin sett. (blinkande reklam)
« Svar #33 skrivet: 28 april 2013, 12:50:06 »
Facebook är ett virus som inte lämnar en ifred, jag har naturligtvis ett konto, men försöker att inte använda det eller lägga till vänner, det kommer tillräckligt många mail ändå...
Jag hinner helt enkelt inte engagera mig i fler sidor än jag redan har, inte om jag skall få något vettigt gjort i alla fall, typ göra en ny "Ledig annonsplats-banner" som inte blinkar lika mycket.
Webbshop för energisparare: www.energibutiken.se
Till forumets kostnadsfria Offerttjänst: https://www.energioffert.se
Min loggade anläggning: https://e-logger.se/pub?rmarklund
Mina andra forum: www.poolforum.se och: www.atvforum.se
Konverterat från direktverkande elradiatorer till vattenburet och värmepump 2003. Hus: Älvsbyhus -75, Ort PITEÅ, uppvärmd yta ca 170 m2. Värmepump Nibe 1255-12, 500 meter ytjord-kollektor i en slinga, 14 st Korado radiatorer,2-rörs vattenburet system. Utomhuspool 4 X 8 meter som värms med värmepump till ca 32 grader under maj-sept.
38 stycken solceller, Hanersun TCP18-54HB415W, Total teoretisk effekt 15770 W.
Invertern är en Hybrid från Growatt på 15 kW, och batterierna är Growatt APX HV Battery 15 kW, Power Module APX 98020-P1/APX 98034-P2
Yrke: Egen företagare, bakgrund: Systemtekniker med inriktning mot styr/regler. 3 års yrkesutbildning + diverse internutbildningar, 20 års yrkeserfarenhet.
Allt om mig: http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=5196.msg48236#msg48236

Utloggad "joka"

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 2126
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
SV: Jobbigaste forumsida jag någonsin sett. (blinkande reklam)
« Svar #34 skrivet: 28 april 2013, 16:34:06 »
Facebook är ett virus som inte lämnar en ifred, jag har naturligtvis ett konto, men försöker att inte använda det eller lägga till vänner, det kommer tillräckligt många mail ändå...
Jag hinner helt enkelt inte engagera mig i fler sidor än jag redan har, inte om jag skall få något vettigt gjort i alla fall, typ göra en ny "Ledig annonsplats-banner" som inte blinkar lika mycket.

Hmm, verkar som om du egentligen inte behöver bry dig så mkt om sidan om du skulle vilja ha en sida på Facebook  Sc:,h
Verkar som om vem som helst kan göra en sida och kalla den för "varmepumpsforum.com".
Det räcker egentligen att nån av dina moderater känner att de har den tiden, ett Facebookkonto och någorlunda kontakt med dig ang vad som ska vara och icke vara på sidan.

" Senast ändrad: 17.12.12
 
Villkor för Facebook-sidor
Följande villkor, samt vår policy för dataanvändning och vår redogörelse för rättigheter och skyldigheter, gäller alla sidor på Facebook. Dessutom måste allt innehåll på sidorna följa våra gemenskapsregler.
I.    Allmänt
A.    Endast behöriga företrädare får administrera en sida för ett varumärke, enhet (plats eller organisation) eller en offentlig person.
B.    Användare får skapa sidor för att uttrycka sitt stöd eller intresse för ett varumärke, en enhet (plats eller organisation) eller en offentlig person, förutsatt att det inte är sannolikt att sidan kan förväxlas med en officiell webbsida eller bryta mot någons rättigheter.
C.    Innehållet som läggs upp på en Facebook-sida är offentligt och synligt för alla som kan visa sidan.
D.    Du måste begränsa åtkomsten till sidorna (via vår begränsningsfunktion) när det behövs för att följa tillämpliga lagar samt Facebooks riktlinjer, däribland våra annonseringsregler och gemenskapsregler.
E.    Du får inte ange villkor för din sida som strider mot Facebooks redogörelse för rättigheter och skyldigheter, policy för dataanvändning eller dessa villkor.
II.    Hantering av sidor
A.    Sidnamn och Facebook-webbadresser
Sidnamn och Facebook-webbadresser måste återspegla sidans innehåll korrekt. Vi kan komma att ta bort administrativa rättigheter eller kräva att du ändrar sidnamn och Facebook-webbadress för sidor som inte uppfyller ovanstående krav.
Villkor för sidnamn:
i.    de får inte enbart innehålla generiska termer (t.ex., ”öl” eller ”pizza”),
ii.    de måste innehålla lämplig och grammatiskt korrekt användning av versaler och får inte innehålla enbart versaler, utom i akronymer,
iii.    de får inte innehålla teckensymboler, t.ex. överdrivet antal skiljetecken eller varumärkeshänvisningar, och
iv. de får inte innehålla överflödiga beskrivningar eller onödiga bestämningar.
B.    Namnbyten och migrering
Vi behandlar bara namnbyten och migreringar som inte resulterar i missvisande eller oavsiktliga kopplingar. Exempelvis tillåter vi migreringar som går från lokalt till globalt, t.ex. ”Facebook Frankrike” till ”Facebook”, men tillåter inte det motsatta eller migreringar från plats till plats, t.ex. ”Facebook Frankrike” till ”Facebook Ryssland”. Det går inte heller att begära ett namnbyte eller en migrering som leder till en omkategorisering av en produktsida till en varumärkessida, en generisk sida eller åsiktssida till en varumärkessida, eller en Facebook-grupp till en Facebook-sida. Alla migreringar sker enligt vårt gottfinnande och är slutgiltiga.
C.    Insamling av data
Om du samlar in uppgifter från användare måste du tydliggöra att det är du (och inte Facebook) som samlar in dem. Du måste också erhålla användarens tillstånd till detta och meddela att du har användarens tillstånd att använda det innehåll och den information som du samlar in. Oavsett hur du erhåller innehåll och information från användare ansvarar du själv för att införskaffa alla nödvändiga tillstånd för att återanvända uppgifterna.
Du får inte samla in användares innehåll eller information, eller på annat sätt skaffa åtkomst till Facebook, via automatiserade metoder (t.ex. harvester-robotar, robotar, spindlar eller scrapers) utan vårt tillstånd.
Alla data du erhåller från oss måste följa reglerna i avsnitt II i riktlinjerna för Facebooks plattform.
III.    Sidfunktioner
A.    Annonsera på Facebook-sidor
Annonser och kommersiellt innehåll (inklusive innehåll i sidinlägg) måste följa våra annonseringsregler.
Annonser från tredje part på Facebook-sidor är förbjudna.
B.    Omslag
Alla omslag är offentliga. Det innebär att alla som besöker din sida kan se ditt omslag. Omslag får inte vara bedrägliga eller vilseledande och inte heller bryta mot någon annans upphovsrätt. Du får inte uppmuntra andra till att ladda upp ditt omslag till sina personliga tidslinjer. Omslag får inte innehålla bilder med mer än 20 % text.
C.    Applikationer på sidor
Applikationer på din sida måste följa riktlinjerna för Facebooks plattform.
D.    Erbjudanden
Facebook kanske inte är en lämplig plats för alla typer av erbjudanden. Du ansvarar själv för att avgöra om Facebook är ett lämpligt forum för ditt erbjudande. Om du skapar ett erbjudande med hjäp av Facebooks erbjudandeverktyg gäller följande riktlinjer:
i.    Du får bara köra ett erbjudande om du är försäljare eller tillverkare av produkten eller tjänsten som du erbjuder.
ii.    Du är ensam ansvarig för att se till att ditt erbjudande följer dessa villkor och alla tillämpliga lagar, regler och bestämmelser. Det finns många regler och begränsningar som gäller för erbjudanden (t.ex. reklam för alkoholhaltiga drycker som riktas till minderåriga). Om du är osäker på ifall ditt erbjudande följer gällande lagar bör du vända dig till en expert.
iii.    Om det finns restriktioner för ditt erbjudande (t.ex. utgångsdatum eller begränsningar gällande erbjudandets utnyttjande) måste du ange dessa tydligt för användarna i avsnittet med erbjudandets villkor.
iv.    Du är ensam ansvarig för felaktigt utnyttjande, bedrägerier eller andra problem som kan uppstå i samband med distributionen och/eller utnyttjandet av ditt erbjudande.
v.    Om ditt erbjudande kan utnyttjas vid ett försäljningsställe som inte drivs av dig, är du ensam ansvarig för kommunikationen med det aktuella försäljningsstället.
vi.    Du får inte använda Facebooks erbjudandeverktyg för att skapa motsvarigheter till presentkort eller liknande värdehandlingar.
E.    Kampanjer
Om du använder Facebook för att erbjuda eller administrera en kampanj (t.ex. tävlingar eller lotterier) ansvarar du för att kampanjen hanteras på ett lagenligt sätt, vilket innefattar officiella regler, erbjudandets villkor och behörighetskrav (t.ex. ålder och begränsningar gällande hemvist), att kampanjen och alla priser som erbjuds i anslutning till kampanjen (t.ex. registrering och att du har alla tillstånd som krävs) sker i enlighet med de övergripande reglerna. Tänk på att efterlevnad av de här kampanjreglerna inte automatiskt innebär att kampanjen är lagenlig. Det finns många andra regler som kampanjerna måste följa. Om du är osäker på om din kampanj följer gällande lagar bör du vända dig till en expert.
i.    Kampanjer på Facebook måste administreras på Apps on Facebook.com, antingen på en canvassida eller i en sidapplikation.
ii.    Följande gäller för kampanjer på Facebook:
a. Varje deltagare måste inneha en fullständig version av Facebook.
b. Kampanjen måste innehålla en bekräftelse på att den inte på något sätt har sponsrats av, administrerats av eller fått någon form av stöd från Facebook.
c. Kampanjen måste innehålla ett förtydligande om att deltagaren uppger information till [disclose recipient(s) of information] och inte till Facebook.
iii.    Du får inte ange några villkor för registreringen som innebär att användaren måste använda andra Facebook-funktioner än att gilla en sida, checka in på en plats eller ansluta till din applikation. Exempelvis får du inte kräva att användaren måste gilla ett logginlägg eller kommentera eller ladda upp en bild i en logg för att få delta.
iv.    Du får inte använda Facebook-funktioner i samband med registrering eller deltagande i kampanjen. Det är inte tillåtet att automatiskt registrera eller anmäla någon till en kampanj när den personen till exempel gillar en sida eller checkar in på en plats.
v.    Du får inte använda Facebook-funktioner, t.ex. Gilla-knappen, vid omröstningar i kampanjen.
vi.    Du får inte meddela vinnare genom Facebook, t.ex. via Facebooks meddelanden, chatt eller inlägg på profiler (tidslinjer) eller sidor.
vii.    Definitioner:
a. ”Administration” innebär hanteringen av kampanjens alla delar som att samla in deltagare, genomföra en dragning, bedöma bidragen eller meddela vinnare.
b. ”Kommunikation” innebär marknadsföring eller hänvisning till en kampanj på något sätt på Facebook, till exempel i annonser, på en sida eller i ett logginlägg.

Vi förbehåller oss rätten att avböja eller ta bort sidor efter eget godtycke. Dessa riktlinjer kan när som helst komma att ändras.
"
Bosch CC160 med värmepump EHP 8 AW.
2010:18159kwh                
2011:12921kwh
2012:15189kwh
2013:13264kwh
2014:13064kwh
2015:12827kwh
2016:15483kwh
2017:13652kwh
2018:14399kwh

Utloggad Rickard

  • Rickard
  • Administratör
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 34900
  • Karma +55/-44
  • Kön: Man
  • Ägare av forumet
SV: Jobbigaste forumsida jag någonsin sett. (blinkande reklam)
« Svar #35 skrivet: 29 april 2013, 06:22:16 »
Det blir hur som helst något som jag skulle behöva bry mig om, även om jag inte gjorde jobbet.
Jag klagar inte, men jag har oerhört många bollar i luften redan som det är, ytterligare sidor känns som dåliga prioriteringar från min sida.
Webbshop för energisparare: www.energibutiken.se
Till forumets kostnadsfria Offerttjänst: https://www.energioffert.se
Min loggade anläggning: https://e-logger.se/pub?rmarklund
Mina andra forum: www.poolforum.se och: www.atvforum.se
Konverterat från direktverkande elradiatorer till vattenburet och värmepump 2003. Hus: Älvsbyhus -75, Ort PITEÅ, uppvärmd yta ca 170 m2. Värmepump Nibe 1255-12, 500 meter ytjord-kollektor i en slinga, 14 st Korado radiatorer,2-rörs vattenburet system. Utomhuspool 4 X 8 meter som värms med värmepump till ca 32 grader under maj-sept.
38 stycken solceller, Hanersun TCP18-54HB415W, Total teoretisk effekt 15770 W.
Invertern är en Hybrid från Growatt på 15 kW, och batterierna är Growatt APX HV Battery 15 kW, Power Module APX 98020-P1/APX 98034-P2
Yrke: Egen företagare, bakgrund: Systemtekniker med inriktning mot styr/regler. 3 års yrkesutbildning + diverse internutbildningar, 20 års yrkeserfarenhet.
Allt om mig: http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=5196.msg48236#msg48236

Utloggad "joka"

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 2126
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
SV: Jobbigaste forumsida jag någonsin sett. (blinkande reklam)
« Svar #36 skrivet: 29 april 2013, 09:04:32 »
Jo då, jag förstår att du kan ha många bollar i luften och det är ingen kritik, bara ett tips  tummenupp
Bosch CC160 med värmepump EHP 8 AW.
2010:18159kwh                
2011:12921kwh
2012:15189kwh
2013:13264kwh
2014:13064kwh
2015:12827kwh
2016:15483kwh
2017:13652kwh
2018:14399kwh

Utloggad ville10

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Stad/land: Stockholm
  • Antal inlägg: 89
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Evi Heat Geosun II, 12kW, 220 meter borrdjup
Jag har tyvärr blockat alla annonser pga blinkandet. Hade de varit fasta hade jag nog haft dem kvar.
Evi Heat Geosun II, 12 kW. 220 m borrhål

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor p ntet, leverans till drren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!