Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Hur montera tempgivare för logger pÃ¥ en CTC EcoEL 1500  (läst 2173 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Exmistella

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Stad/land: Mölnlycke
  • Antal inlägg: 28
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • EXmistella funktionell design
    • ExMistella Funkionell design
Hej,
Jag har nu börjat använda min logger 2020 och är hel nöjd. Nu vill jag bygga vidare med fler givare och undrar därför om någon har tips och erfarenhet av hur jag på ett bra sätt kan utrusta min tank med två givare för att logga nedre temp och övre temp?
Det finns inga bra ritningar i handboken så det kanske bara är till att riva loss luckan och göra ett litet uttag i isoleringen?
Berätta gärna hur ni gjort. :)

/ Exmistella help
Nybyggt lågenergihus, ca 180 m2. Heru 90 T EC2, CTC EcoAir, vattenburen golvvärme och radiatorer. Energiprestanda ej ännu mätt. Beräknad energibehov ca 30 kW/m2. Belägen i Mölnlycke.

Utloggad lunk Umeå

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: UmeÃ¥, Västerbotten
  • Antal inlägg: 2503
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Lär mig vartefter...
Om du lossar fronten på EcoEl så ser du var sladdarna till de ordinarie givarna går in i sina dykrör. Det är bara att pilla loss den lilla lösa biten isolering som täcker hålet och sticka in givarna. Dykröret till nedre tanken är förberett för att ge plats åt fler givare.

EcoEl 1550 + EcoTank (i pannrum 3 m2 nästan mitt i huset) + EcoAir PolarEdition 107 + Parca 318 kökspanna (vedeldning)
Västerbottensgård (2 plan, timmerstomme) från 1860-talet, 5 mil norr om Umeå, boyta 220 m2, totalrenoverad och tilläggsisolerad 1989
Medel besparing för värme och VV under 5 år: 53%

Utloggad Exmistella

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Stad/land: Mölnlycke
  • Antal inlägg: 28
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • EXmistella funktionell design
    • ExMistella Funkionell design
Tack.
DÃ¥ blir det till att beställa fler sensorer och stoppa dit.  tummenupp
Vilken av givarna till Logger 2020 är lämpligast att stoppa dit?

/ Exmistella
« Senast ändrad: 17 oktober 2012, 19:20:24 av Exmistella »
Nybyggt lågenergihus, ca 180 m2. Heru 90 T EC2, CTC EcoAir, vattenburen golvvärme och radiatorer. Energiprestanda ej ännu mätt. Beräknad energibehov ca 30 kW/m2. Belägen i Mölnlycke.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser
Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!