Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!
 

Författare Ämne: LN35 stannar  (läst 1177 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Slaktarn

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 3
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
LN35 stannar
« skrivet: 11 augusti 2022, 18:08:39 »
Har en LN35 monterad uppe i trappan på huset, köpt föra att kyla med i första hand. Har fått lite problem, den kyler bra, men när jag ställer spjällen olika så går den 45 min sedan ställer den om spjällen rakt fram (för att det inte ska bli kondens, enligt tillverkaren). det kan jag leva med. Men efter 2-3 timmar stänger den av sig, stänger luckorna. Ändrar jag temp åt något håll så kör den igång en ny period . Någon som vet ? Jag hade tänkt att jag skulle välja hur den blåste o vilken temp men så verkar det inte vara
Hej hej

Inloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8448
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
SV: LN35 stannar
« Svar #1 skrivet: 11 augusti 2022, 19:39:29 »
Stanna och slå igen spjällen ska den inte göra.
Har du någon timer på av misstag ?
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Utloggad Slaktarn

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 3
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: LN35 stannar
« Svar #2 skrivet: 11 augusti 2022, 21:11:42 »
Inte som jag ser, varit kontakt med ÅF som tror att det är för att jag sänker temperaturen för mycket o att den då slår av för att inte kondens ska spridas från fläkten i innerdelen, o tyckte att man skulle sänka med några grader i taget. Men min sambo tyckte det var för varmt idag, så hon satte den på 18 grader (brukar köra på 22 ) o då gick den med spjällen olika några timmar, då sänkte jag till 16 grader o den har gått hela kvällen med olika spjällinställning , Vi får se vad teknisk support kommer med för svar i morgon

Inloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8448
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
SV: LN35 stannar
« Svar #3 skrivet: 11 augusti 2022, 21:21:58 »
Inte hört någon säga att den stänger av sig vid kyldrift och det är nog många som kört egentligen ”för kallt”  och länge.
Hade en som stängde av sig som din men i värmedrift, bröt strömmen helt via urtagen säkring i 20 minuter och gjorde reset på fjärren och sen funkade den som vanligt igen.

Testa den varianten, inte en susning om varför den dummade sig.
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Utloggad Slaktarn

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 3
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: LN35 stannar
« Svar #4 skrivet: 11 augusti 2022, 22:25:58 »
Hej ! Provar detta, har säkerhetsbrytare på pumpen
Tackar

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor p ntet, leverans till drren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!