Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Mitsubishi Zubadan SHW 75/112 + Ecodan  (läst 1908 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad drum_man32

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 12
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
Mitsubishi Zubadan SHW 75/112 + Ecodan
« skrivet: 12 januari 2018, 09:30:11 »
Hej! Någon som har erfarenhet av dessa och av nya utedelen som lanserades hösten 2017 eller vet om detta är bra grejer?

Finns info om den här som kanske hjälper er i bedömningen:
https://www.polarpumpen.se/luft-vatten-varmepump/varumarken/mitsubishi-electric/mitsubishi-shw112-ecodan

Tacksam för hjälp!

Utloggad Jo_e

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Stad/land: Enköping
  • Antal inlägg: 41
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Mitsubishi Zubadan SHW 75/112 + Ecodan
« Svar #1 skrivet: 12 januari 2018, 20:02:28 »
Hej
Jag fick en sw75 installerad 20 okt och har fungerat bra. Bra med varmvatten, kör med stop temp på 50 och kan fylla bubbelkaret. Första lvvp för mig,bytte ut frånluftvärmepumpen så svårt att gemföra med andra märken, jag tycker den är tyst. Är det något mer specifikt du undrar så kan jag försöka svara på det
1 1/2 plansHus på 148 +40m2 garage i Enköping uppvärmt av en Mitsubishi Ecodan PUHZ-SW 75 YAA

Inloggad Josth

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Stockholm
  • Antal inlägg: 9561
  • Karma +3/-2
  • Kön: Man
SV: Mitsubishi Zubadan SHW 75/112 + Ecodan
« Svar #2 skrivet: 13 januari 2018, 10:05:56 »
Hej! Du fick alltså inte den tidigare modellen PUHZ SW75-VHA utan den alldeles nya och större 3-fas PUHZ SW75-YAA redan i oktober? Behövs det separat el-matning från gruppcentralen till utedelen eller kan man koppla in elen till utedelen via innedelen/tanken? Följde det med kondensvattentråg och slang med frostskyddskabel i? I så fall ungefär hur lång slang?
1½-planshus byggt i slutet av 90-talet. 169 kvm + fristående garage 35 kvm. Kryp-/balkgrund numera tätad och avfuktare DS15 inkopplad. Vattenburet ettrörssystem med radiatorer i fyra slingor. Nibe 310P tillverkad 1997. Service: Kompressorbyte 3 ggr samt byte förångare, expansionsventil, torkmedel, pressostat, elkondensatorer, cirkulationspump, säkerhetsventil och ny kraftigare fläkt.

Utloggad Jo_e

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Stad/land: Enköping
  • Antal inlägg: 41
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Mitsubishi Zubadan SHW 75/112 + Ecodan
« Svar #3 skrivet: 13 januari 2018, 10:58:27 »
Hej
Ja nya tre fas,Mindes fel va 20 nov installerades den. Behövs 6 st säkringar, innedelen mattas frÃ¥n utedelen. Sen sitter elpatronerna pÃ¥ 3 st säkringar. Ja jag fick med kondensvattentrÃ¥g och det ingÃ¥r frostskyddskabel pÃ¥ ca 1.5 m ingen slang, sitter en plastgänga i botten pÃ¥ ca 40mm sÃ¥ jag tog ett vattenlÃ¥s frÃ¥n handfat och drog ut framför. 
1 1/2 plansHus på 148 +40m2 garage i Enköping uppvärmt av en Mitsubishi Ecodan PUHZ-SW 75 YAA

Inloggad Josth

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Stockholm
  • Antal inlägg: 9561
  • Karma +3/-2
  • Kön: Man
SV: Mitsubishi Zubadan SHW 75/112 + Ecodan
« Svar #4 skrivet: 13 januari 2018, 11:38:16 »
Ok, det var bra att veta tack. Då kan man säkert gänga på några olika rör eller slang efter behov. Skönt att få bort kondensvattnet så det inte kan samlas under utedelen.
1½-planshus byggt i slutet av 90-talet. 169 kvm + fristående garage 35 kvm. Kryp-/balkgrund numera tätad och avfuktare DS15 inkopplad. Vattenburet ettrörssystem med radiatorer i fyra slingor. Nibe 310P tillverkad 1997. Service: Kompressorbyte 3 ggr samt byte förångare, expansionsventil, torkmedel, pressostat, elkondensatorer, cirkulationspump, säkerhetsventil och ny kraftigare fläkt.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Mer än 20 års erfarenhet av värmepumpar
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!