Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Enormt intresse för L/L-VP-forum!!!  (läst 3585 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

admin

  • Gäst
admin
Enormt intresse för L/L-VP-forum!!!
« skrivet: 03 december 2004, 20:09:10 »
Tjenare luft/luft-värmepumpisar.  ;)

Eftersom detta forum formligen exploderar har jag flyttat upp er högre i forum-hierarkin.

Det gör det lättare för forumets besökare att hitta informationen.

Hoppas att ni gläds åt uppgraderingen av detta forums status.

/Rickard

Utloggad David_Q

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Stad/land: Sthlm
  • Antal inlägg: 143
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
Re:Enormt intresse för L/L-VP-forum!!!
« Svar #1 skrivet: 03 december 2004, 21:10:25 »
Tjenare Rickard!

Härligt att vi flyttar upp i divisionerna...passa er längst upp, vi är på gång och vi dominerar ;D ;D ;D
Villa i Sthlm, 1 1/2 plan 1970 125m2, Panasonic E9CKP och direktverkande el, total elförbrukning 2005, 12 200 kWh. Ca 6000 kWh till varmvatten+hushållsel och ca 6000 kWh till värme. Värmer också ett förråd på 20m2 till 10 grader med direktel under vintern.

Utloggad GLX

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Stad/land: KÃ¥ge, Västerbotten
  • Antal inlägg: 150
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
Re:Enormt intresse för L/L-VP-forum!!!
« Svar #2 skrivet: 06 december 2004, 12:12:27 »
Det var nog det jag tänkte pÃ¥ när jag bad om ett eget forum för luftvärmepumpar.  ;D
Norra Västerbottens kustland, From 080729 en Comfortzone CE 50, och en Nordic air Luft/Luft, Kakelugn, Kamin, delvis konverterat 160m2 hus, 65 m2 garage och gästrum bara direktel

Utloggad kek29

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Stad/land: Malmfälten
  • Antal inlägg: 420
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
Re:Enormt intresse för L/L-VP-forum!!!
« Svar #3 skrivet: 07 december 2004, 17:56:01 »
Märker bara pÃ¥ jobbet att intresset är högt...dom dumma jä... har ju inte fattat att hÃ¥l i backen är det som gäller här uppe i norr  ;D tror att luft/luft pumparna kommer att ha en dramatisk utveckling framÃ¥t dom närmsta Ã¥ren !!
IVT greenline c7ht+ (170m borra)   Ã¥rsmedeltemp där jag bor -1,2..slÃ¥ det om ni kan :)

admin

  • Gäst
admin
Re:Enormt intresse för L/L-VP-forum!!!
« Svar #4 skrivet: 08 december 2004, 04:01:13 »
Helt sjukt  :-[

Utloggad Svante

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 91
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
Re:Enormt intresse för L/L-VP-forum!!!
« Svar #5 skrivet: 08 december 2004, 09:31:09 »
Citera
dom dumma jä...

Just nu överröstas min innedel av ett brum från gatan. Det är en kompressor som tillhör ett borrföretag som håller på att perforera jordytan i en trädgård längre ned i gatan.

Själv behövdes det bara ett hål genom ytterväggen.
Investeringen betalade sig på ett och halvt hår. Plus att vi har nästan två grader varmare än tidigare.

Nibe 1245-10, UKV-100 volymtank,  180 meter borra. 200 kvm i Nordvästra SkÃ¥ne. Konverterat 2011 frÃ¥n L/L och direktverkande el till vattenburet radiatorsystem.

Utloggad kek29

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Stad/land: Malmfälten
  • Antal inlägg: 420
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
Re:Enormt intresse för L/L-VP-forum!!!
« Svar #6 skrivet: 09 december 2004, 14:51:26 »
Citera
dom dumma jä... [/quote

Själv behövdes det bara ett hål genom ytterväggen.
Investeringen betalade sig på ett och halvt hår. Plus att vi har nästan två grader varmare än tidigare.


Hade jag inte bott sÃ¥ lÃ¥ngt norrut som jag gör sÃ¥ hade jag nog ocksÃ¥ lagt pengarna i en L/L pump i första hand ...försökte övertala min Ã¥ldriga mor till att köpa en luftpump till huset istället för att börja satsa pengar i pannrummet pÃ¥ äldre dar...till svar fick jag...fattar väl till och med jag att man inte kan  fÃ¥ värme ur kall luft..där slutatde jag att argumentera om saken  ;D (hon är säkert besviken pÃ¥ sin son som verkar vara helt snurrig i huvudet)  ;D
IVT greenline c7ht+ (170m borra)   Ã¥rsmedeltemp där jag bor -1,2..slÃ¥ det om ni kan :)

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

  • Dot gäster: 678
  • Dot dolda: 0
  • Dot användare: 0

There aren't any users online.
Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!