Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: BlÃ¥ser kallt  (läst 14878 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Barry

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 23
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Blåser kallt
« Svar #15 skrivet: 17 januari 2015, 10:43:21 »
Ja det var skönt. Inte minst för att jag precis haft hemma en firma som rengjort den och bytt motor i innedelen för alldeles för många tusenlappar...

Utloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8446
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
SV: Blåser kallt
« Svar #16 skrivet: 17 januari 2015, 10:49:14 »
Låter som du haft lite otur då oljud i fläktmotorn inte heller är speciellt vanligt på FD
Är den så gammal så du inte har någon garanti kvar på den ?
Fick för mig att det var en FD modell men ser nu att det inte framgår vilken modell du har.
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Utloggad Barry

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 23
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Blåser kallt
« Svar #17 skrivet: 17 januari 2015, 11:28:19 »
Msz-ga25va heter innedelen.
Kan inte tänka mig att det var nån garanti på den.
Det jag blev mer sur på var att jag fick en räkning 2400kr+rot för "rengöring" av två pumpar när det visade sig att firman lånade vår dammsugare och dammsög lite, sedan sprayade lite och torkade av innedelen. Tog ca 45 min att utföra denna rengöring samt byte av fläktmotorn på den ena innedelen.
Har aldrig känt mig så totaltblåst förut.
Men man lär sig alltid nåt...

Utloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8446
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
SV: Blåser kallt
« Svar #18 skrivet: 17 januari 2015, 13:16:00 »
ok, då var det inte den modellen jag trodde det var.
GA25 fanns som VA eller VAH på utedelen, VA la man in värmekabel i efterhand och VAH hade den från fabrik.
Om din var ansluten via kretskortet så har du VAH.
Tror inte det var så många som körde paralellimport av VA

Man får inte ens göra ROT avdrag på service/rengöring.
Men helt "blåst" blev du nog inte då fläktmotorn kostar en hel del av dom 2400:- + ROT avdrag.
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Utloggad Barry

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 23
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Blåser kallt
« Svar #19 skrivet: 17 januari 2015, 13:38:27 »
Jag menade RUT och ite ROT.
Nja, fläktmotorn ingick inte i de 2400 kronorna.
Så helt blåst blev jag tyvärr.

Utloggad picard_tng

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 9
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
SV: Blåser kallt
« Svar #20 skrivet: 28 januari 2016, 14:27:40 »
Hej
Är ny på forumet, jag har samma problem med min GA25 att klixon är dålig och gör att jfb löser. Provade att koppla bort den och pumpen funkar fint, tänkte ta beteckningen på den men dom var nästintill bort suddade. Någon som vet vilken det ska vara? Tänkte kolla om elfa har eller om man kan leta upp en ersättnings

Utloggad Zelda

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 1273
  • Karma +0/-0
  • A++ SCOP 4,8
SV: Blåser kallt
« Svar #21 skrivet: 28 januari 2016, 16:33:56 »
Har du inte garanti kvar får du vända dig till din återförsäljare eller någon annan återförsäljare då mitsubishi och Canvac inte säljer till privatpersoner.
Vet inte riktigt vad Daikin räknar som vanligt fel då jag tror vi har haft en defekt värmekabel på ca 600 sålda FD/Fh maskiner :)
1 pÃ¥ 600 är ändÃ¥ ganska mycket för vara FD/FH  ;)

« Senast ändrad: 28 januari 2016, 16:37:33 av Zelda »

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!