Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Sanyo...Aldrig mera !!!  (läst 11900 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad goranP

  • expert pÃ¥ försäkringsskador, samt egentillverkning av värmepumpar
  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 49
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
SV: Sanyo...Aldrig mera !!!
« Svar #15 skrivet: 27 februari 2010, 18:11:55 »
Klart jag störs lite av det, men det saknar betydelse i sammanhanget.

Ett litet tips bara, om du har senaste Ie8, har du nere till höger en zoom-funktion lätt tillgängligt. Aternativt om du
trycker "ctrl+ eller ctrl-" sÃ¥ har du snabbtangenter för ändamÃ¥let.  Thumbsup
Om det nu saknas betydelse i sammanhanget så kan jag inte begripa varför du över huvud taget tar upp saken på ett forum som handlar om värmepumpar, du måste allt vara en lättstörd person, kanske du skulle komma och lyssna på min Sanyo värmepump istället *roflmao* då skulle du få höra på störande moment

Utloggad pricken

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: 2,5 mil söder polcirkeln...burr
  • Antal inlägg: 1430
  • Karma +4/-1
  • Kön: Man
  • Fifaen vad det gÃ¥r, i buskar och hÃ¥r.....
SV: Sanyo...Aldrig mera !!!
« Svar #16 skrivet: 27 februari 2010, 18:23:12 »
Eftersom att jag har 3st sanyo 123 runtomkring mig bland släkt och vänner, som jag inte anser vara mer högljudda än något annat märke kan jag nog inte vara lättstörd, däremot finns det många som kanske anser mig som lätt störd.....

Vad jag däremot anser, det är att du bör byta ut din sanyo mot ett annat märke om den är så hemsk *vinkar*
Ã…r 1 TOT 13213kWh VP 6373kWh
Ã…r 2 TOT 12611kWh VP 5614kWh
Ã…r 3 TOT 12873kWh VP 6147kWh
Ã…r 4 TOT 13807kWh VP 6787kWh

Ql med VP

Inloggad Mike

  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 2498
  • Karma +3/-2
  • Panasonic LZ25
SV: Sanyo...Aldrig mera !!!
« Svar #17 skrivet: 27 februari 2010, 22:49:44 »
Klart jag störs lite av det, men det saknar betydelse i sammanhanget.

Ett litet tips bara, om du har senaste Ie8, har du nere till höger en zoom-funktion lätt tillgängligt. Aternativt om du
trycker "ctrl+ eller ctrl-" sÃ¥ har du snabbtangenter för ändamÃ¥let.  Thumbsup
Om det nu saknas betydelse i sammanhanget så kan jag inte begripa varför du över huvud taget tar upp saken på ett forum som handlar om värmepumpar, du måste allt vara en lättstörd person, kanske du skulle komma och lyssna på min Sanyo värmepump istället *roflmao* då skulle du få höra på störande moment

Dina inlägg är faktiskt mer svårlästa när du har bold!

Utloggad goranP

  • expert pÃ¥ försäkringsskador, samt egentillverkning av värmepumpar
  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 49
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
SV: Sanyo...Aldrig mera !!!
« Svar #18 skrivet: 28 februari 2010, 11:38:34 »
Klart jag störs lite av det, men det saknar betydelse i sammanhanget.

Ett litet tips bara, om du har senaste Ie8, har du nere till höger en zoom-funktion lätt tillgängligt. Aternativt om du
trycker "ctrl+ eller ctrl-" sÃ¥ har du snabbtangenter för ändamÃ¥let.  Thumbsup
Om det nu saknas betydelse i sammanhanget så kan jag inte begripa varför du över huvud taget tar upp saken på ett forum som handlar om värmepumpar, du måste allt vara en lättstörd person, kanske du skulle komma och lyssna på min Sanyo värmepump istället *roflmao* då skulle du få höra på störande moment

Dina inlägg är faktiskt mer svårlästa när du har bold!
Ja du ser hur tokigt det kan bli ibland, jag tycker det är lättare att läsa bold medans du och
flera andra tycker det är rena pesten.
Ibland är det lätt att reta upp folk på detta forum och är man sedan så oförskämd så att man
kan ge sig till att klaga på Sanyos värmepump då är man helt under isen.
Det är lugnt jag kommer inte ha så många fler inlägg här på forum och blir det några så ska bold
undvikas

Utloggad goranP

  • expert pÃ¥ försäkringsskador, samt egentillverkning av värmepumpar
  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 49
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
SV: Sanyo...Aldrig mera !!!
« Svar #19 skrivet: 28 februari 2010, 11:41:19 »
Eftersom att jag har 3st sanyo 123 runtomkring mig bland släkt och vänner, som jag inte anser vara mer högljudda än något annat märke kan jag nog inte vara lättstörd, däremot finns det många som kanske anser mig som lätt störd.....

Vad jag däremot anser, det är att du bör byta ut din sanyo mot ett annat märke om den är så hemsk *vinkar*
Helt riktigt det du säger till sommaren skall pumpen demonteras till min och mina grannars glädje, instämmer till fullo i trådens namn

Utloggad Jobe

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 12
  • Karma +0/-0
SV: Sanyo...Aldrig mera !!!
« Svar #20 skrivet: 28 februari 2010, 13:58:09 »
Tog mig lite tid att gå genom de olika rubriker för övriga märken på värmepumpar....och det förefaller som om Daikin skall vara det märket som väsnas minst, samtidigt som den verkar byggd med hög kvalité. Även Mitsubishi får väldigt lite klagomål från sina ägare.

Sanyo och Panasonic fÃ¥r MYCKET klagomÃ¥l....och gÃ¥r dessutom ihop....HJÄLP !!!!  :-\

Blir det någon ny värmepump goranP ?

Utloggad ninjan

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Stad/land: Östergötland
  • Antal inlägg: 75
  • Karma +0/-1
  • Kön: Kvinna
SV: Sanyo...Aldrig mera !!!
« Svar #21 skrivet: 01 mars 2010, 08:17:33 »
Det som inte framgår är hur många procent av alla pumpar av olika märken som strular, det är ju egentligen ointressant om det är 10 eller 100 som låter illa eller vad det nu är, om man inte vet hur många pumpar av det märket det finns monterade i vårt avlånga land. Eller!!?

Utloggad micke_vb

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 7
  • Karma +0/-0
SV: Sanyo...Aldrig mera !!!
« Svar #22 skrivet: 02 mars 2010, 10:10:25 »
Vad otroligt olika det kan vara. I vår lilla by så har nog närmare 85% sanyo, bara på vårt kvarter så kan jag räkna till 12 st... Alla är nöjda och framförallt för att de är så otroligt tysta... Vad har alla vi gjort för fel då...

Utloggad Jobe

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 12
  • Karma +0/-0
SV: Sanyo...Aldrig mera !!!
« Svar #23 skrivet: 02 mars 2010, 19:01:10 »
Talade idag med Försäkringsbolaget som skall subventionera Sanyos brist pÃ¥ kvalité och mannen i telefonen hade klara Ã¥sikter om märket....(han kommer knappast frÃ¥n den nöjda Sanyo byn  >:()

Utloggad Gäst 999

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 2345
  • Karma +12/-7
SV: Sanyo...Aldrig mera !!!
« Svar #24 skrivet: 02 mars 2010, 20:49:22 »
sanyo har kvalitetsbekymmer med skrammlande ytterdelar och elektronik anser jag som monterat dom ett par år för olika vitvarukedjor
men däremot väldigt få som krånglar med fläktmotorer och kompressorer. Sen är det nog väldigt många som har bekymmer pga att dom köpt dom av just en vitvarufirma som inte har kunskapen och resursen att hjälpa en kund med bekymmer så snabbt som man kanske skulle vilja....
Hade jag skickat min gamle far som är en mästare att få tyst på sanyo 93 och 123 till goranp så är jag till 99% säker på att han inte hade klagat på ljudnivån sen.....men han har nog haft lite otur med sin installatör....

Utloggad Rollster

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 1273
  • Karma +0/-0
  • Fullständig Förbränning !
SV: Sanyo...Aldrig mera !!!
« Svar #25 skrivet: 02 mars 2010, 21:17:19 »
Bra inlägg Göran P! Nej är tystnad och låg driftkostnad prio, så tänk inte luft/luftpumpar, tror för övrigt att jag är med snart klar med detta elände!

Vad menar du med "snart klar med detta elände"  ???   Sc:,h
Älvsbyhus byggt 2004  1 1/2-plan , ca 124kvm , ekonomibyggnad inkluderande garage , gästrum/kontor och 2XförrÃ¥d=ca 70kvm. Allt värms frÃ¥n och med oct-2011 med Bergvärmepump Nibe 1245-10 , BorrhÃ¥l 210 meter varav 204 meter aktivt djup . Nibe UKV100 och 40
Förbrukning år 2022 Totalt 9524kwh varav bergvärmens andel är 3760kwh.
Antal starter under uppvärmningssäsong är 9-13st/dygn.

Utloggad ninjan

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Stad/land: Östergötland
  • Antal inlägg: 75
  • Karma +0/-1
  • Kön: Kvinna
SV: Sanyo...Aldrig mera !!!
« Svar #26 skrivet: 04 mars 2010, 11:49:40 »
sanyo har kvalitetsbekymmer med skrammlande ytterdelar och elektronik anser jag som monterat dom ett par år för olika vitvarukedjor
men däremot väldigt få som krånglar med fläktmotorer och kompressorer. Sen är det nog väldigt många som har bekymmer pga att dom köpt dom av just en vitvarufirma som inte har kunskapen och resursen att hjälpa en kund med bekymmer så snabbt som man kanske skulle vilja....
Hade jag skickat min gamle far som är en mästare att få tyst på sanyo 93 och 123 till goranp så är jag till 99% säker på att han inte hade klagat på ljudnivån sen.....men han har nog haft lite otur med sin installatör....
HÃ¥ller med! Vi har ocksÃ¥ monterat mÃ¥nga Sanyo och visst har vi Ã¥kt bÃ¥de en och tvÃ¥ gÃ¥nger till vissa (INTE alla) kunder för att tysta ner dem, pumparna alltsÃ¥  ^-^! Jag föredrar det framför Panasonicarna där vi fÃ¥tt byta bÃ¥de fläktmotorer och utedelar pÃ¥ väääldigt mÃ¥nga.  :(

Jag tycker inte GoranP eller Jobe ska ge upp utan åberopa den garanti/trygghetsförsäkring som jag antar finns på pumparna.
« Senast ändrad: 04 mars 2010, 11:52:44 av ninjan »

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!