Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: UtgÃ¥ende temp VV stämmer inte Bosch 3800i  (läst 314 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jonas M

  • Gäst
Jonas M
Utgående temp VV stämmer inte Bosch 3800i
« skrivet: 12 april 2024, 15:47:00 »
Min nästan nya Bosch 3800i kör slut betydligt snabbare på varmvatten än min gamla Nibe 310p. Det som stör mig mest är att den säger att utgående tempratur på varmvattnet är 50-54 grader, men då är ofta varmvattnet ljummet. Jag har ställt in varmvattnet på Normal. Är detta normalt och i så fall är väl det väldigt konstigt?

/Jonas

Inloggad Josth

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Stockholm
  • Antal inlägg: 9683
  • Karma +4/-2
  • Kön: Man
SV: Utgående temp VV stämmer inte Bosch 3800i
« Svar #1 skrivet: 12 april 2024, 19:14:19 »
Enligt specifikationen för 3800i så är varmvattenkapaciteten vid 40°C totalt 258 liter. I paritet med NIBR Fighter 310P. Har du någon blandningsventil som det kan vara fel på? Eftersom 3800i har slingtank för varmvattnet är prestandan vid störttappning något sämre.
1½-planshus byggt i slutet av 90-talet. 169 kvm + fristående garage 35 kvm. Kryp-/balkgrund numera tätad och avfuktare DS15 inkopplad. Vattenburet ettrörssystem med radiatorer i fyra slingor. Nibe 310P tillverkad 1997. Service: Kompressorbyte 3 ggr samt byte förångare, expansionsventil, torkmedel, pressostat, elkondensatorer, cirkulationspump, säkerhetsventil och ny kraftigare fläkt.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser
Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!