Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Skriv svar

Varning: Det har inte skrivits nya inlägg i detta ämne på 50 dagar.
Om du inte är säker på att du faktiskt vill svara i det här ämnet, så bör du överväga att istället starta ett nytt ämne.
Namn:
E-post:
Ämne:
Inläggsikon:

Verifiering:
This box must be left blank:

Skriv in bokstäverna som syns på bilden
Lyssna på bokstäverna muntligt / Begär en ny bild

Skriv in bokstäverna som syns på bilden:
Skriv in de tre sista bokstäverna i alfabetet:
Hur många var de älva dragspelarna (siffror):

För att slippa svara på kontrollfrågor, registrera dig här!


Ämnessammanfattning

Skrivet av: Piraya
« skrivet: 28 november 2018, 21:11:26 »

Har satt en LN35 tillverkad 2017.02 som beter sig dumt vid minusgrader. Läste att de tidiga exemplaren inte var något vidare. Detta exemplar avfrostar ofta och låter skumt vid drift. Gurglar och har sig. Är det bara att begära få den utbytt? Tänkte fråga här först innan man kontaktar Mitsubishi.

Nu vet jag inte om alla äldre LN35 pumpar har samma fel
Min min som är från 2017 04 har problemet med 30 minuters avfrostningen
och den bubblar/gurglar vid avfrostningen
misstänker att du blir hänvisad till återförsäljaren....verkar vara standard
jag väntar på att få min pump uppdaterad med ny programvara.


Skrivet av: TS Comfort AB
« skrivet: 25 november 2018, 22:56:06 »

gurglande och väsande kan jag tänka mig kan uppstå vid tex avfrostning eller när den uppnått sin börtemperatur eller kanske vid uppstart.
Vet ej om man får mer gurglande om det tex är köldmediebrist på grund av läckage vid installation?
knäck på rör kanske kan ge mer gurgel ?

Han får kontakta polarpumpen så får dom kika på den då dom är garantiansvariga.

Vet ej vilken månad fabriken började söka efter eventuella problem där, Mitsubishi Sverige uppdaterade ett gäng på sitt lager och återförsäljare har uppdaterat ett flertal hos slutkund där det varit något vajsing med avfrostning.
Skrivet av: Malmen
« skrivet: 25 november 2018, 22:25:15 »

Den är köpt på Polarpumpen som är återförsäljare åt Mitsu Sverige så det är en vghz.

Har läst tråden om avfrostning men ny mjukvara löser väl inte konstiga ljud? Kunden har 2 st Hero och den andra som är tillverkad 2017.08 funkar perfekt. Vet du ungefär vid vilket datum man åtgärdade problemet från fabrik? Någonstans mellan Feb och Aug kanske? Den andra heron som funkar är visserligen  en LN25.
Skrivet av: TS Comfort AB
« skrivet: 25 november 2018, 21:00:08 »

Heter utedelen LN35VGHZ ?

Har du en utedel med avfrostningsproblem så kan den behöva ny mjukvara .
Kontakta din återförsäljare i första hand

Skrivet av: Malmen
« skrivet: 25 november 2018, 20:08:44 »

Har satt en LN35 tillverkad 2017.02 som beter sig dumt vid minusgrader. Läste att de tidiga exemplaren inte var något vidare. Detta exemplar avfrostar ofta och låter skumt vid drift. Gurglar och har sig. Är det bara att begära få den utbytt? Tänkte fråga här först innan man kontaktar Mitsubishi.

Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser
Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!