Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Nibe F470  (läst 2002 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad MilleEriksson

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 4
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
Nibe F470
« skrivet: 24 november 2018, 14:14:36 »
Hej!

Har sedan ett Ã¥r tillbaka en F470 installerad i min villa. Att fÃ¥ den att hÃ¥lla jämn temperatur i huset och fÃ¥ den sÃ¥ optimal (energimässigt) har varit lite klurigt. Har läst en hel del här pÃ¥ forumet och har skruvat pÃ¥ ventiler och ändrat diverse inställningar i servicemenyn (exempelvis sänkt drifttemperaturen pÃ¥ varmvatten dÃ¥ den ändÃ¥ har en cykel var 14:e dag för legionella). Jag tycker mig ha fÃ¥tt den att fungera som jag vill sen 1,5 mÃ¥nad tillbaka med jämn temperatur, tillräckligt med varmvatten, cirka 2-3 grader lägre tilluft än frÃ¥nluft. Jag började logga den fr.o.m. jag var nöjd med hur den presterade och undrar om det finns nÃ¥gon vänlig som snabbt kan kolla om mina inställningar är inom nÃ¥got rimligt spektrum eller helt Ã¥t helvete  :)

Information om systemet:
Thermotech vattenburen golvvärme, alla termostater på max.
136 kvadratmeter enplansvilla (byggd 2017)
Då jag inte har någon direkt koll på vad den loggar exakt så är jag osäker på vad mer jag behöver skriva som inte står i loggen.

Loggen: https://drive.google.com/drive/folders/1MqAUN8wOp6-Q8T4jvpuvu8Py9Wq6xHUQ?usp=sharing

Inloggad Josth

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Stockholm
  • Antal inlägg: 9626
  • Karma +4/-2
  • Kön: Man
SV: Nibe F470
« Svar #1 skrivet: 24 november 2018, 14:35:20 »
Hej! Kan vara svårt att hitta denna tråd då den ligger där den inte ska ligga. Skriv under tavlan "Frånluftsvärmepumpar" och "NIBE". Sedan kan man döpa om loggfilen till ".txt" och ladda upp den som bilaga till inlägget när man är inloggad medlem. Finns instruktioner hus man gör sin egen logg som man vill ha den. Medlemmen "mysman" har lagt upp det. mvh /Josth
1½-planshus byggt i slutet av 90-talet. 169 kvm + fristående garage 35 kvm. Kryp-/balkgrund numera tätad och avfuktare DS15 inkopplad. Vattenburet ettrörssystem med radiatorer i fyra slingor. Nibe 310P tillverkad 1997. Service: Kompressorbyte 3 ggr samt byte förångare, expansionsventil, torkmedel, pressostat, elkondensatorer, cirkulationspump, säkerhetsventil och ny kraftigare fläkt.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!