Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Skriv svar

Varning: Det har inte skrivits nya inlägg i detta ämne på 50 dagar.
Om du inte är säker på att du faktiskt vill svara i det här ämnet, så bör du överväga att istället starta ett nytt ämne.
Namn:
E-post:
Ämne:
Inläggsikon:

Verifiering:
This box must be left blank:

Skriv in bokstäverna som syns på bilden
Lyssna på bokstäverna muntligt / Begär en ny bild

Skriv in bokstäverna som syns på bilden:
Skriv in de tre sista bokstäverna i alfabetet:
Hur många var de älva dragspelarna (siffror):

För att slippa svara på kontrollfrågor, registrera dig här!


Ämnessammanfattning

Skrivet av: kWhalp
« skrivet: 29 april 2018, 10:20:12 »

Hej alla med erfarenhet av Nibe
Jag har haft trassel med installation av en ny SMO20 styrcentral sedan mitten av januari 2018
till slut efter tjat och diskussion byttes den felande nya styrcentralen ut efter 3 månader... efter att bl.a. styrkretskortet på värmepumpen bytts 3 ggr.... Den första SMO20 larmade i tid  och otid c:a 30ggr på 2 månader och varje gång larmet går - ingen värme till huset (sommarhus - som tur var hade jag eget temp.larm i huset via sms - EJ NIBE,  så jag kunde ringa VVS firma som fick åka ut hur många ggr som helst för att slå av larmet på den nya SMO20). Så fick jag tillslut igår den felande nya SMO20 utbytt till ytterligare en ny SMO20 och.....inget varmvatten, kunde ej få hjälp med  UpLink som jag betalar för, motorn för växelventilen var ej monterad - glömde, elboxen till elpatron stod i manuellt läge - ska stå i autoläge, dessutom var varmvattenfunktionen ej påslagen, kan bara göras i service-läge dvs man håller in Returknappen 20 sek - endast till för serviceombuden - ej os amatörer....suck! 
Nibe support - minst 40-50min väntetid och de kan tydligen också läsa innantill i bruksanvisningen men inte så himla mycket mer.
Organisationen av serviceombud: två olika ombud ute i januari men ingen rapport fanns hos på serviceavdelningen hos Nibe - så servicechefen visste ingenting när jag till slut fick tag på honom i början på APRIL.  Alltså inget upplagt felärende..ännu.
Så finns det andra erfarenheter av Nibe´s produkter, support och service?

Låter lite som om att du haft otur i kombination med att ha valt en stressad och Nibe-oerfaren firma för installation?

Har själv bara bra erfarenheter av Nibes support.
Sen är det klart att telefonsupporten inte förväntas kunna så mycket mer än det som står i produktblad, användar-/installatörsmanualer och service-PM.

Vad har du för värmepump?
Skrivet av: Snok
« skrivet: 29 april 2018, 10:09:16 »

Känner inte igen det alls. Har bara mycket goda erfarenheter (både gällande tidigare bergvärmeanläggning i förra fastigheten och LVVP i nuvarande).

Det är installatören som i grunden är avgörande.
Skrivet av: svenske kocken
« skrivet: 29 april 2018, 09:45:17 »

Det är väl den som sålt/installerat anläggningen som ska se till att den fungerar och inte Nibe. Så vänd dig till installatören med dina klagomål.
Skrivet av: Randalf
« skrivet: 29 april 2018, 00:16:34 »

Hej alla med erfarenhet av Nibe
Jag har haft trassel med installation av en ny SMO20 styrcentral sedan mitten av januari 2018
till slut efter tjat och diskussion byttes den felande nya styrcentralen ut efter 3 månader... efter att bl.a. styrkretskortet på värmepumpen bytts 3 ggr.... Den första SMO20 larmade i tid  och otid c:a 30ggr på 2 månader och varje gång larmet går - ingen värme till huset (sommarhus - som tur var hade jag eget temp.larm i huset via sms - EJ NIBE,  så jag kunde ringa VVS firma som fick åka ut hur många ggr som helst för att slå av larmet på den nya SMO20). Så fick jag tillslut igår den felande nya SMO20 utbytt till ytterligare en ny SMO20 och.....inget varmvatten, kunde ej få hjälp med  UpLink som jag betalar för, motorn för växelventilen var ej monterad - glömde, elboxen till elpatron stod i manuellt läge - ska stå i autoläge, dessutom var varmvattenfunktionen ej påslagen, kan bara göras i service-läge dvs man håller in Returknappen 20 sek - endast till för serviceombuden - ej os amatörer....suck! 
Nibe support - minst 40-50min väntetid och de kan tydligen också läsa innantill i bruksanvisningen men inte så himla mycket mer.
Organisationen av serviceombud: två olika ombud ute i januari men ingen rapport fanns hos på serviceavdelningen hos Nibe - så servicechefen visste ingenting när jag till slut fick tag på honom i början på APRIL.  Alltså inget upplagt felärende..ännu.
Så finns det andra erfarenheter av Nibe´s produkter, support och service?

Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!