Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: SANYO CO2 Eco 9kW Error Code H11  (läst 4325 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad eebee

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 16
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SANYO CO2 Eco 9kW Error Code H11
« skrivet: 14 september 2014, 13:04:22 »
Hej!

Jag var tvungen att flytta utedelen på mitt system och har nu problem med felkod H11. Vi kopplade ur slangarna och elen, flyttade allt och kopplade in det igen. Inget konstigt där, men nu vägrar den att gå igång igen. Jag har luftat och luftat och kontrollerat att den har ström på alla faser, men ändå återkommer H11 hela tiden.
Vid påslag av elen till utedelen går fläktarna några sekunder, men inte mycket mer verkar hända.
I loggen står det att vp varit igång ungefär 25 min senaste 24h under ett påslag.

Är det nån som har ett bra tips på vad som kan vara fel? Servicemanualen erbjuder ju rätt många olika förslag, men inget säger mig särskilt mycket.

Utloggad Carl N

  • Manual-nörd
  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 29338
  • Karma +18/-7
  • Kön: Man
  • Alien snowman.
SV: SANYO CO2 Eco 9kW Error Code H11
« Svar #1 skrivet: 14 september 2014, 19:35:51 »
Jag antar att du kollat att alla ventiler mm är öppnade?

Börja med att kolla att laddpumpen snurrar?
Prova då även att lufta denna via centrumskruven.
Kolla även med en spänningsmätare att det finns spänning på alla 3 faser ända fram till kompressorn.
Huset: NIBE 1215-5, 120 m aktivt borrdjup, 127 m2 boyta 53 m2 biyta, suterräng byggt 1970. Tidigare 2,5 kbm olja/år, huset tilläggsisolerat i samband med VP-installationen. FST34+1 som frikyla.
Ca 5500 kWh i drivenergi för VP-drift, ca 5500 kWh HH-el + komfortgolvvärme i snitt/år.
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Fritidshuset, NIBE 1245-8, 160 m aktivt borrdjup, ca 150 m2 boarea + en liten källare från 1912.

Utloggad eebee

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 16
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: SANYO CO2 Eco 9kW Error Code H11
« Svar #2 skrivet: 19 maj 2015, 18:36:03 »
Nu har det börjat jäklas igen. Pumpen har gått bra sen i höstas, men nu får jag felkod H11 igen. Förra gången saknade den ström i alla faserna, men det har den nu. Inga kommunikationsfel och den är luftad etc. Nån som har några tips?

http://Fwww.kcc.se/fil/dbfiles/shopdoc_1shopdoc_kccservicemanual_co2_sve_version_070207_13%5B1%5D_329.pdf&ei=a2RbVZzVE4umsgHoioDwCw&usg=AFQjCNE7exXWxp0n1HYRVpjS3CD-OPKGRA&bvm=bv.93564037,d.bGQ

Utloggad koopfan

  • Nybörjare
  • *
  • Stad/land: Hallstahammar
  • Antal inlägg: 1
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Sanyo CO2 ECO 9kw luft vatten
SV: SANYO CO2 Eco 9kW Error Code H11
« Svar #3 skrivet: 30 juni 2015, 23:34:32 »
Fått ordning på den? Jag fick precis H11 idag. Har luftat å fyllt på trycket i röda behållaren. Ska kolla lite mer imorrn...
Sanyo CO2 ECO 9kw luft vatten

Utloggad Jerpa

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 2
  • Karma +0/-0
SV: SANYO CO2 Eco 9kW Error Code H11
« Svar #4 skrivet: 01 juli 2015, 21:08:35 »
Jag har också fått det, igen. Tror att jag är inne på 4e gången. Först bytte de ut kortet då det tydligen satt fel version i. Sen gick det ett år och jag fick det på garanti.
Förra sommaren fick jag det igen men tryckte bort detta och har inte fått meddelandet igen, förrän idag.

Ett nytt kort kostar tydligen 4600kr

Har haft min pump sen hösten 2008.
Man tycker att de borde hålla liiite längre.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Mer än 20 års erfarenhet av värmepumpar
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!