Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: fuijtsu lac12 golv eller mitubishi ka25 golv ???  (läst 1764 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad lbj

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 5
  • Karma +0/-0
fuijtsu lac12 golv eller mitubishi ka25 golv ???
« skrivet: 21 oktober 2010, 22:07:26 »
Hej.jag funderar på att köpa fuijtsu lac12 golv eller mitubishi ka25 golv.
jag har ett radhus på 105kvm med bra planlösning.
Vore intressant med synpunkter,för att en vp säljare tror att fuijtsu12:an bara klarar att
värma min kåk till -5 kanske -10.Min granne med identiskt hus har en panasonic9 två år gammal,han behövde bara ha stödvärme i ett rum förra vintern(norra stockholm)
hittar varken bra eller anus om golvmodellerna,men jag tycker de är en smartare konstruktion.

Utloggad Gebex

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 8
  • Karma +0/-0
SV: fuijtsu lac12 golv eller mitubishi ka25 golv ???
« Svar #1 skrivet: 15 november 2010, 03:54:34 »
Båda pumparna klarar enligt deras specifikationer ett hus i din storlek. Eftersom du bor i radhus bör du ha något mindre värmeförluster än ett fristående hus.

Jag tror Fuijutsun är nÃ¥got billigare och att du kan fÃ¥ den större modellen 14 lac för samma eller lägre pris än vad  Mitsubishi ka 25 kostar om du är osäker pÃ¥ om 12 lac räcker.

Fördelen med golvmodeller jämfört med väggmodeller (förutom utseende) att golvmodellerna har dubbla fläktar En i överdel och en i underdel.

Fuijutsun har 5 års garanti.

Mitsubishi är kända för att göra riktigt bra apparater.

Hag har själv en FUJITSU 12 LAC som jag iofs har haft lite problem med men den den Svenska agenten för FUJITSU har löst det på mycket bra sätt.


nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!