Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!
 

Författare Ämne: Inte hemma läge via wifi  (läst 1558 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Desperat

  • Gäst
Desperat
Inte hemma läge via wifi
« skrivet: 05 oktober 2019, 10:50:15 »
Vi har precis installerat en daikin med Wifi-tjosan som tillbehör. Funkar bra att styra via telefonen så länge vi är uppkopplade på samma wifi-nätverk som pumpen. Men kopplar jag bort wifi på min telefon och vill styra via " inte hemma" funktionen hittar den inga enheter. Det fungerade första försöket men efter 15 min försvann enheten från listan och finns inte att hittas mer.

Men går jag över igen på wifi har jag inga problem att styra pumpen via telefonen. Problemet är  att det är "Inte hemma" funktionen som jag behöver, då jag inte bor där min pump är. Är det daikin som har dåliga servrar då jag inte kan se att det är vårat wifi som felar i.o.m att jag har inga problem att få kontakt via wifi på plats.

Utloggad Mcc81

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 5
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Inte hemma läge via wifi
« Svar #1 skrivet: 05 oktober 2019, 19:59:51 »
Hade samma problem häromdagen och då försvann även förbrukningshistoriken. Till slut gjorde jag ett nytt användarnamn och lösenord och då funkade det. Kolla så att "inte hemma" läget är aktiverat under inställningarna (kugghjulet) när du klickat på din enhet, min var av någon anledning avaktiverad och då var jag tvungen att göra ett nytt användarnamn och lösenord då det stod att mitt gamla redan var upptaget (uppenbarligen).
Hoppas det löser sig.

Utloggad Jhvj

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 14
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Inte hemma läge via wifi
« Svar #2 skrivet: 06 oktober 2019, 17:39:39 »
För mig har det funkat med att, när den inte hittar pumpen, gå in i ”förbrukning” och där välja enheten. Då loggar den in på något sätt och därefter funkar det att välja hem och se sin enhet...

Utloggad 242GT

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 27
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Inte hemma läge via wifi
« Svar #3 skrivet: 06 december 2019, 14:35:32 »
Har också problem med detta. Installerade en pump i början av veckan. Styrningen funkade i två dagar sen har den tappat kontakten. Det går att se förbrukningen men jag kan inte styra pumpen via "Inte hemma läget" och det är ju den funktionen jag vill ha då pumpen sitter i ett fritidshus. Återförsäljaren hade ingen lösning heller....:-(


Utloggad 242GT

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 27
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Inte hemma läge via wifi
« Svar #4 skrivet: 11 december 2019, 11:20:59 »
Jag hade hoppats på någon återkoppling här från Daikin men han verkar välja att inte kommentera. Ser i Play Butik att appen inte uppdaterats sedan oktober 2018 så det verkar inte läggas några resurser på att rätta till de problem som finns. Enligt betyg och kommentarer där finns en hel del att önska angående funktionaliteten och funktion.

Hursomhelst verkar jag nu kommit på ett sätt att (hjälpligt) fixa det problem jag beskrivit tidigare: När man trycker "hem" och inte får kontakt med pumpen via Inte hemma-läget så kan man prova att swipa vänster 10-20 ggr så dyker plötsligt temperaturkontrollen upp så att pumpen kan styras. Irriterande men det ger i alla fall möjlighet att ändra temp som tänkt.

Detta funkar på min Samsung A8.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor p ntet, leverans till drren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!