0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej,Antar att du öppnat de föreslagna portarna? port 5222 och 52231.Hade själv problem tidigare med att appen alltid krashade, gatewayen lyste grönt, trodde det var telefonen men det visade sig till slut att jag hade en switch mellan gatewayen och routern som orsakade det. Efter byte så har väl appen krachat vid några enstaka tillfällen.
Hej!Börja om: I din Gateway finns en liten liten återställnings knapp tryck in den tills det börjar blinka på Gateway släpp den sen ( fabriksåterställnings knapp kolla manualen om du ej hittar den. Ta bort appen i mobilen och ladda upp den igen Då är allt återställt. Kolla på gateway där står info ang användarnamn o lösen. Installera igen borde funka nu. Och det bästa nu finns det även Smartgrid funktion i appen, hm tyvärr vet inte jag hur det fungerar. Och det verkar som att det är uppgraderat 😏Lycka till
Pga GDPR lagen så är den borttagen tillfälligt!Vi hoppas den kommer tillbaka inom kort!
Har en Geo312 sen 2år med IVT AnyWhere app inlagt i 5 olika androider, 2 plattor och 3 telefoner. Har fått maila IVT/Bosch för att få Bosch att resetta den centrala servern varje gång jag ansluter en ny klient utöver den första. Det hjälper inte med nollställning på hw i pannan eller att ominstallera/rensa data på appen. Ny klient= resett av central server. Efter det har det gått att lägga till ytterligare en klient.Larm från pannan kommer inte spontant, man måste ansluta appen och titta efter aktiva larm.När appen väl är igång fungerar det bra, det är lätt att se temperaturer och det är lätt att fjärrstyra. Enbart installation krånglar och att aktiv larmprompt eller spontanmail saknas från pannan.