Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Nibe S1155-16 vill inte koppla upp mot myuplink  (läst 202 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad HÃ¥kan R

  • Nybörjare
  • *
  • Stad/land: Stockholm
  • Antal inlägg: 6
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
Efter ett strömavbrott igår kväll vill min S1155-16 inte ansluta till myuplink igen. I appen i min telefon står det att pumpen är frånkopplad, likaså i meny 5.1 på pumpen. Men när jag går in i meny 5.2.1 så står det att pumpen är ansluten till det nätverk som den alltid brukar vara ansluten och med bra signalstyrka. Jag har loggat ut från myuplink och loggat in igen, men det hjälper inte. Jag har också startat om pumpen och routern, utan att det hjälper. Det går inte att begära en ny anslutningssträng till myuplink. Ingenting händer om jag trycker på det alternativet. Så pumpen är ansluten till nätet, men vill inte ansluta till myuplink. Är det någon i församlingen som har någon idé om vad problemet kan vara och hur jag kan koppla upp pumpen igen?
« Senast ändrad: 05 maj 2024, 08:57:02 av HÃ¥kan R »

Utloggad HBerggren

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Västra Götaland
  • Antal inlägg: 3613
  • Karma +2/-0
SV: Nibe S1155-16 vill inte koppla upp mot myuplink
« Svar #1 skrivet: 05 maj 2024, 10:25:18 »
Har du testat starta om pumpen med säkerhetsbrytaren? S-serien har ju lite standbyläge etc som inte stänger ner lika hårt.
185 m2 med krypgrund. 32 m2 garage. Radiatorer, golvvärme. Väntar på 410P -01 ska avlida. Dockad med F2025-10 via ERS-56 300. Värmebaronen K2 6 m2 solfångare. Kulvert till garage. 3x shuntgrupper och värmekurvor. Egen styrning.

Utloggad HÃ¥kan R

  • Nybörjare
  • *
  • Stad/land: Stockholm
  • Antal inlägg: 6
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
SV: Nibe S1155-16 vill inte koppla upp mot myuplink
« Svar #2 skrivet: 05 maj 2024, 11:06:25 »
Löst! Vid strömavbrottet hade tidsinställningen för pumpen ändrat läge från "Automatiskt", så pumpens klocka och datum hade spårat ur helt. Tydligen måste det synka med Nibes server och appen i min telefon för att fungera. Jag ändrade tillbaka och då hoppade uppkopplingen med myuplink igång igen.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!