Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Läckande kondens pÃ¥ innerdel - montera isär?  (läst 3286 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Naesstrom

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 25
  • Karma +0/-0
Hej Hallå!

Min innerdel läcker kondensvatten när jag kör den som AC, brukar i normala fall inte göra det men idag var det helt enkelt olidligt!

Nåja, hade samma problem förra sommaren så jag trodde det var pga. för dålig lutning så jag ökade det idag så att det verkligen skulle rinna ut! saken är den att det läcker inte runt röret som skall leda ut vattnet, det verkar vara någon annanstans för alla rören är torra!

Kan man montera av lite delar på innerdelen för att se var det kan läcka?

Utloggad TUCSONOR

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Stad/land: Trondheim/Norge
  • Antal inlägg: 691
  • Karma +1/-1
  • Kön: Man
  • Lærte Carnot-prosessen første gang i 1987
    • NORDSOL
SV: Läckande kondens på innerdel - montera isär?
« Svar #1 skrivet: 21 juni 2013, 22:40:22 »
Hej Hallå!

Min innerdel läcker kondensvatten när jag kör den som AC, brukar i normala fall inte göra det men idag var det helt enkelt olidligt!

Nåja, hade samma problem förra sommaren så jag trodde det var pga. för dålig lutning så jag ökade det idag så att det verkligen skulle rinna ut! saken är den att det läcker inte runt röret som skall leda ut vattnet, det verkar vara någon annanstans för alla rören är torra!

Kan man montera av lite delar på innerdelen för att se var det kan läcka?

Kan være at damm/støv har samlet seg opp over år og tettet utløpet. Jeg ville forsøkt å stikke en slange fra utsiden og inn for å eventuelt åpne opp tett rør.
- Oppvarming vedkamin på tegelpipe. Elektrisk ovn i kjeller.
- Coolix 5kW Inverter VP montert i 1 etg.
- 60 x vakumrørsolfanger
- Mitsubishi Outlander PHEV
- Nissan Leaf

Utloggad Naesstrom

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 25
  • Karma +0/-0
SV: Läckande kondens på innerdel - montera isär?
« Svar #2 skrivet: 21 juni 2013, 23:00:30 »
Kan være at damm/støv har samlet seg opp over år og tettet utløpet. Jeg ville forsøkt å stikke en slange fra utsiden og inn for å eventuelt åpne opp tett rør.

Hmm, Det skulle jag kunna testa! lättast isf. är ju att ta isär det i skarven bakom innerdelen för att se hur det ser ut! Ska kolla det i morgon!

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!