0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Har du fått upp temperaturen? Att köra enbart på utegivare borde inte göra att du får varmare inne, snarare tvärtom, eftersom innegivaren visar att du har kallare än inställt börvärde, och i det läget försöker styrsystemet höja framledningen mer än huskurvan säger för att få varmare inne.
Testa att koppla in innegivaren igen, och se vad som händer. Att det inte funkade förut hade knappast med innegivaren att göra. Dessutom var det så att när du skrev ner värdena i första posten så var du mitt inne i en VV-höjnings-körning. Det var därför nedre tanken var varmare än framledningen. Det är alltid en viss fördröjning i framledningen. Så den absolut troligaste förklaringen till alltihop var att du hade för låg huskurva, och dessutom för lågt satt temp i nedre tanken för kallt väder (när VP är spärrad).
Skriv upp alla värden igen.Det är enda sättet att se vad som händer.
Har du testat att sänka farten på laddpumpen, så du får större diff på VPin/ut?Vad har du för huskurva nu? Framlednings-bör på 63 vid -8 låter helt snurrigt. Det finns inte en chans att komma i närheten av det vid VP-drift.Var sitter innegivaren? Har du testat att ställa ner inne-bör från 22 till 20?@erp: VP är tillåten, men börvärdet för nedre tanken är långt under framledningen? Var kommer det börvärdet ifrån?
Vad har du för EcoEl? 1550 eller 1800?På 1550 är laddpumpen förmonterad under tanken. På 1800 sitter där du satt den vid installation.
Har du fortfarande Max framledning 55?Huskurva 60 betyder att du ska ha framledning 55 redan vid -10, så det kommer inte funka om det blir kallare.Vad har du för delta över radiatorkretsen, alltså vad är det för skillnad i framledning och retur på radiatorkretsen?